تکنولوژی

برنامه‌ریزی جدید تسلا برای افزایش میزان تولید

گزارش منتشر شده در خصوص عملکرد مالی تسلا در سه‌ماهه اول سال 2016 میلادی از افزایش 22 درصدی میزان درآمد این شرکت در مقایسه با سه‌ماهه پیشین حکایت دارد. این در حالی است که مسئولان تسلا عنوان داشته‌اند برنامه‌هایی به منظور افزایش میزان تولید محصولات در دستور کار قرارداده‌اند تا عرضه 500 هزار خودرو در دو سال آینده را امکان‌پذیر سازند.

تسلا برنامه‌ریزی‌های سال جاری خود را به گونه‌ای ترتیب داده تا امکان عرضه 80 تا 90 هزار خودروی مدل اس و مدل ایکس فراهم شود. خودروی تازه معرفی شده مدل 3 که از آن (با توجه به قیمت 30 هزار پوندی) به عنوان محصولی اقتصادی یاد می‌شود نیز از ابتدای سال 2017 میلادی روانه بازار خواهد شد و این در حالی است که تقاضای زیاد برای پیش خرید این خودرو، افزایش تولید تا سال 2018 میلادی را به اقدامی ضروری و اجتناب‌ناپذیر تبدیل خواهد کرد.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا معتقد است افزایش پنج برابری میزان تولید در دو سال آینده می‌تواند چالش‌های جدیدی را برای این شرکت ایجاد کند و نیاز به سرمایه‌گذاری بیش از پیش خواهد داشت. تسلا برنامه‌هایی را نیز برای آغاز فرایند تولید مستقل و خودکفای باتری‌های مورد نیاز خودروهای خود تا پایان سال جاری میلادی در سر دارد. ماسک پیش از این نیز عنوان کرده بود تسلا به کارخانه دیگری در اروپا نیاز دارد تا تقاضاهای موجود در بازار نواحی مختلف را پاسخگو باشد.

در حال حاضر تسلا تمامی محصولات خود را در ایالات متحده آمریکا تولید و سپس به دیگر بازارهای جهان ارسال می‌کند.

برخلاف برنامه‌‌ریزی ویژه تسلا برای رشد هر چه بیشتر، این شرکت فعال در حوزه تولید خودروهای الکتریکی همچنان با ضرر خالص 282 میلیون دلاری به فعالیت ادامه می‌دهد. اگرچه این رقم در مقایسه با پیش‌بینی تحلیلگران بازار، بسیار کم‌تر است اما در کنار تصمیمات جدید الون ماسک برای افزایش تولید و راه‌اندازی کارخانه‌های جدید مطمئنا شرایط سخت‌تری را پیش روی تسلا قرار خواهد داد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا