تکنولوژی

مترجم مایکروسافت متن داخل عکس را هم ترجمه می‌کند

 مایکروسافت به‌روزرسانی جدیدی را برای نرم‌افزار Microsoft Translator ویژه سیستم‌عامل اندروید عرضه کرده که در قالب استفاده از آن کاربران می‌توانند با استفاده از دوربین پشتی گوشی خود، عکسی از مطالب مورد نیاز برای ترجمه بگیرند ( و یا عکس مورد نظر خود را از فضای ذخیره‌سازی فیزیکی یا ابری گوشی انتخاب کنند) و در نهایت ترجمه سریعی از متن داخل عکس را پیش روی خود داشته باشند.

تیم طراحی مایکروسافت ترنسلیتر با انتشار خبر عرضه این به‌روزرسانی اینچنین عنوان کرده است ” با بهره‌گیری از قابلیت جدید ترجمه تصاویر در نرم‌افزار مترجم مایکروسافت ویژه دستگاه‌های اندرویدی، دیگر نیازی به تایپ کردن متون یا خواندن آن‌ها نخواهید داشت بلکه می‌توانید نوشته‌های موجود در تصاویر را به راحتی و در قالب متنِ نوشته شده روی عکس، ترجمه کنید.”

این قابلیت جدید که در ماه فوریه برای سیستم‌عامل iOS نیز ارائه خواهد شد، مترجم نرم‌افزاری مایکروسافت را به رقیبی قدرتمند در مقابل Google Translate تبدیل خواهد کرد. به‌روزرسانی جدید در حالی عرضه می‌شود که چیزی در حدود دو هفته پیش، مایکروسافت نسخه ویژه سیستم‌عامل iOS نرم‌افزار مترجم خود را در قالب تجهیز به پشتیبانی آفلاین، بهینه‌سازی کرده بود. قابلیت جدید نرم‌افزار مترجم مایکروسافت در حال حاضر تنها برای زبان‌های چینی، چکی، دانمارکی، هلندی، آلمانی، انگلیسی، فنلاندی، فرانسوی، یونانی، مجارستانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، نروژی، لهستانی، پرتقالی، روسی، اسپانیایی، سوئدی و ترکی قابل استفاده است.

به‌روزرسانی جدید مترجم مایکروسافت علاوه بر قابلیت یادشده دستگاه‌های مجهز به اندروید مارشملو یا اندروید N را قادر خواهد ساخت تا متون موجود در هر برنامه را بدون خروج از آن ترجمه کنند.

به این منظور کافی است متن مورد نظر خود را های‌لایت کرده، سربرگ گزینه‌های موجود (با لمس آیکون سه‌نقطه پس از گزینه‌های Cut,Copy و Share) را بازکرده و از لیست پیش رو، گزینه Translator را انتخاب تا بتوانید متن انتخابی را به چیزی بیش از 50 زبان پشتیبانی شده در این مترجم، تبدیل کنید. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا