تکنولوژی

اپل بالاخره مشکل اساسی مک‌بوک ایر را برطرف کرد

دقیقا از زمانی که اپل تصمیم خود مبنی بر فروش مک‌بوک ایر 13 اینچی با قیمت 1799 دلار را تغییر داد و قیمت 999 دلار را جایگزین آن کرد، این محصول اپل به یکی از محبوب‌ترین رایانه‌های تولیدی این شرکت تبدیل شد. این در حالی است که همچنان دو مشکل اساسی در مک‌بوک ایر، دست‌اندازهایی را برای انتخاب شدن توسط خریداران ایجاد کرده بودند. اولین مشکل، رزولوشن پایین 1440 در 900 پیکسل صفحه‌نمایش و دومین مشکل، حافظه رم محدود 4 گیگابایتی آن بود. این در حالی است که در روز جاری، شرکت اپل بالاخره یکی از این دو مشکل را مرتفع کرد. در واقع اپل با درنظر گرفتن گزینه استاندارد بهره‌گیری از 8 گیگابایت رم در مک‌بوک ایر 13 اینچی، سعی خواهد کرد کاربران بیشتری را به خرید این محصول تشویق کند. 

البته این به معنای عدم امکان تجهیز مک‌بوک ایر به 8 گیگابایت، پیش از این اقدام اپل نیست و از سال 2012 میلادی، گزینه به‌روزرسانی رم با پرداخت هزینه 100 دلاری پیش روی کاربران قرارداشت اما کاربران با چیزی در حدود 10 درصد اضافه پرداختی برای دریافت قابلیتی روبرو بودند که برای رایانه‌های جدید، امری ضروری به‌نظر می‌رسد. 

البته مشکل دیگر مک‌بوک ایر 13 اینچی یعنی رزولوشن پایین صفحه‌نمایش آن همچنان لاینحل باقی مانده است. وقتی اپل در سال 2010 صفحه‌نمایش مک‌بوک ایر خود را به رزولوشن 1440 در 900 پیکسل تجهیز کرد ( مک‌بوک ایر اولیه از صفحه‌نمایشی با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل بهره می‌برد) این گزینه، در سطحی کاملا قابل قبول قرار داشت و در کنار توازن رنگ و زاویه دید خوب صفحه‌نمایش، ترکیبی ایده‌آل را پیش روی کاربران قرار می‌داد. با این وجود، با گذشت شش سال از زمان یادشده شرایط دستخوش تغییرات فراوان شده است. جدیدترین لپ‌تاپ‌های اپل حالا از صفحه‌نمایش‌های رتینایی بهره می‌برند که رزولوشنی دوبرابر بیشتر از ایر دارند و تنها،  گزینه اقتصادی اپل یعنی مک‌بوک ایر 11 اینچی و مک‌بوک‌ پروهای قدیمی (بدون صفحه‌نمایش رتینا) از صفحه‌نمایشی با مشخصات فنی پایین‌تر از مک‌بوک ایر 13 اینچی بهره می‌برند. 

با اضافه شدن مک‌بوک ایر مجهز به 8 گیگابایت رم به مجموعه لپ‌تاپ‌های اپل، حالا شاهد تنوع گسترده‌تر در خط تولید رایانه‌های این شرکت خواهیم بود. در حال حاضر، مک‌بوک ایر 11 اینچی با قیمت 899 دلار، مدل 13 اینچی با قیمت 999 دلار، مک‌بوک پرو 13 اینچی و مک‌بوک 12 اینچی با قیمت 1299 دلار و در نهایت مک‌بوک پرو 15 اینچی با قیمت 1999 دلار در بازار موجودند. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا