تکنولوژی

مک‌بوک ایر همچنان در سبد محصولات اپل

در حالی که بسیاری قبل از برنامه دیشب اپل تصور می‌کردند که اپل مک‌بوک 12 اینچی با صفحه نمایش رتینا را جایگزین ارزان‌ترین لپ‌تاپ خود یعنی مک‌بوک ایر 999 دلاری کرده حالا با به روزرسانی صفحه مک‌بوک‌ایر خود مشخص کرده که این خط از لپ‌تاپ‌های خود را همچنان حفظ کرده است. البته مک‌بوک ایر نسخه 11 اینچی برای همیشه کنار رفته ولی نسخه13 اینچی مک‌بوک ایر با کمی به روزرسانی و ارتقای رم همچنان در سبد محصولات اپل باقی مانده است. 

فیل شیلر معاون ارشد اپل در مراسم پنج‌شنبه شب اپل به این جمله اکتفا کرد که : ما به تولید مک‌بوک ایر 13 اینچی ادامه می‌دهیم. اما توضیح بیشتری نداد. حالا اتفاقی که افتاده این است : 

– تا قبل از امروز مک بوک ایر 13 اینچی با 4 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضا و پردازنده 1.6 گیگاهرتزی Core i5 به قیمت 999 دلار به فروش می رسید. حالا همین کامپیوتر با 8 گیگابایت رم عرضه می‌شود و سایر مشخصات آن با مدل قبلی یکسان است. 

– نسخه 1199 دلاری تغییری نکرده و همچنان 8 گیگابایت رم و همان پردازنده و 256 گیگابایت فضا دارد. 

مشخص است که مک‌بوک‌ایرها در حال خروج از سبد محصولات اپل هستند اما واقعیت این استکه مک‌بوک پرو 13 اینچی و حتی مک‌بوک 12 اینچی با صفحه نمایش رتینا هنوز برای بسیاری از مردم گران هستند و شاید این دلیل باقی ماندن این محصول در این سبد است تا شاید اپل بعدا بتواند باز یک لپ تاپ زیر 1000 دلار تولید کند. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا