تکنولوژی

کالیبره کردن صفحه‌نمایش موبایل با اندروید N

یکی از امکاناتی که تولید کنندگان گوشی‌هوشمند با آن قدرت‌نمایی می‌کنند، کیفیت صفحه نمایش است. ممکن است دیده باشید برخی گوشی‌های هوشمند صفحه نمایشی پر رنگ‌تر و یا بی‌رنگ و رو داشته باشند. کارخانه‌ها چگونه تصمیم می‌گیرند میزان هر رنگ چقدر باشد؟

تا به امروز شرکت‌‌های تولید کننده گوشی‌هوشمند با آزمایش‌های مختلف به این نتیجه می‌رسیدند که از هر رنگ در صفحه نمایش چه مقدار استفاده شود. اما امروز این موضوع با سلیقه شخصی افراد گره خورده است. خبر خوب اینکه گوگل در سیستم‌عامل جدید خود اجازه می‌دهد شما میزان استفاده هر رنگ را تعیین کنید. حتی می‌توانید رام‌های مخصوصی را دانلود کنید تا آنها براش شما رنگ را کالیبره کنند و یا اینکه به صورت دستی خود شما مسئولیت را بر عهده بگیرید.

البته با توجه به گزارش‌ها از مرکز اندروید این قابلیت هنوز آنقدر که انتظار داریم قدرتمند نیست. برای مثال اگر این اهرم‌ها را که در تصویر می‌بینید را جابه‌جا کنید، رنگ‌ها همزمان تغییر نمی‌کنند و باید ابتدا تایید را بزنید و سپس نتیجه را ببینید. یکی از نکات مثبت هم این است که پس از اعمال تغییرات به شما 10 ثانیه زمان داده می‌شود تا اگر رنگ‌ها مناسب نبودند به حالت قبل برگردانده شود. به هر ترتیب این امکان جدید به اندروید N اضافه شده است و با گذشت زمان راه خود را پیدا خواهد کرد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا