تکنولوژی

تیم کوک تهدید به بازداشت شد

 که می‌دانید در رویداد سن‌برناردینو، مقامات و مسئولان دولت آمریکا از شرکت اپل درخواست کردند تا برای شکستن قفل آیفون تروریست‌ةا نرم‌افزاری شخصی‌سازی شده را به‌منظور غیرفعال‌کردن رمز عبور و دسترسی به آیفون 5C عرضه کند. اقدامی که در ادامه با مخالفت اپل روبرو شد و البته پشتیبانی فعالان حوزه تکنولوژی و حتی همسر یکی از قربانیان حملات تروریستی از اپل را نیز به همراه داشت.

با این وجود، در جدیدترین اظهارنظرها در خصوص تصمیم اپل به مقاومت در برابر دولت و FBI، کلانتر Polk County آقای Grady Judd تهدید کرده چنین تصمیماتی می‌تواند منجر به دستگیری تیم‌کوک، مدیرعامل اپل شود. Judd در گزارشی عنوان داشته برخی مظنونین به قتل تصاویری از قربانیان خود را در گوشی‌های همراه داشته‌اند که با تنها با بازکردن قفل دسترسی به گوشی، امکان یافتن این سرنخ‌ها فراهم شده است. او در خصوص مسئله سن‌برناردینو و عکس‌العمل مسئولان اپل نیز اینچنین عنوان کرده است:

” این منطقی نیست که شما مدل خاصی برای کسب و کار خود تعریف کنید و عنوان کنید ما هیچ توجهی به مقامات قضایی نداریم. مدیرعامل اپل باید بداند که او فراتر از قانون نبوده و در مقابل قانون، همانند سایر شهروندان ایالت متحده آمریکا است.”

او در ادامه امکان مواجهه با شرایطی مشابه که نیاز به دسترسی به اطلاعات آیفون‌های قفل شده در آن وجود داشته باشد را رد نکرده و عنوان کرده چنین شرایطی ممکن است به دستگیری و یا حتی به زندان افتادن کوک منجر شود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا