تکنولوژی

احتمال تولید آیفون‌پرو اپل با صفحه‌نمایش 5.8 اینچی خمیده

در حالی که خبرهای غیر رسمی، از عرضه احتمالی نسل جدید آیفون شرکت اپل، در قالب تجهیز به صفحه‌‌نمایش 5.8 اینچی از نوع OLED و با نام احتمالی آیفون پرو در سال 2017 میلادی حکایت دارند، وب‌سایت فون‌آرنا در گزارشی عنوان کرده شرکت اپل احتمالا برای جلوگیری از افزایش بیش از اندازه ابعاد و اندازه نسل جدید آیفون تولیدی خود به رویکردی جدید یعنی استفاده از صفحه‌نمایشی که در دو سمت، خمیده شده متکی خواهد شد. 

این راهکار که پیش از این در وب‌سایت DisplayMate به آن اشاره شده بود در واقع استفاده از صفحه‌نمایشی که در دو سمت خمیده شده را به عنوان راه‌حلی برای حذف حاشیه‌های صفحه‌نمایش مدنظر قرار خواهد داد. با این اوصاف، قسمت‌های کناری صفحه‌نمایش امکان استفاده از تنظیمات و کنترلرهای مختلف در قالب بهره‌گیری از کلیدهای مجازی را امکان‌پذیر خواهند ساخت. شرکت اپل در سال 2013 نیز پتنت دیگری را ثبت کرده بود که امکان تولید آیفون استوانه‌ای تمام شیشه‌ای را امکان‌پذیر می‌ساخت. 

در نهایت، حق ثبت اختراع دیگری از اپل در سال 2011 به ثبت رسیده که امکان بهره‌گیری از طراحی مکعبی در قسمت کناره‌های گوشی را به‌عنوان راه‌حلی برای تعبیه کلیدهای مجازی، آیکون‌های برنامه‌ها و کنترلرهای دیگر امکان‌پذیر می‌سازد. 

با این تفاسیر باید منتظر اظهارنظر رسمی مقامات اپل بود و دید چه ایده و طرحی را برای محصول جدید خود درنظر خواهند گرفت.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا