تکنولوژی

اضافه شدن 20 هواپیمای بوئینگ به سیستم تحویل مرسوله آمازون

بر اساس گزارش خبرگزاری روئیترز، شرکت آمازون برنامه‌ ویژه‌ای را به‌منظور اجاره 20 هواپیمای بوئینگ 767، با هدف استفاده در سیستم تحویل کالا از طریق خطوط هوایی در دستور کار قرارداده است. این هواپیماها تماما از شرکت Air Transport Services Group اجاره شده‌اند و در واقع تاییدیه‌ای رسمی برای راه‌اندازی سیستم حمل و نقل هوایی کالا برای این شرکت خواهند بود.

این در حالی است که آمازون در طول چندسال گذشته، پیوسته در حال ارائه راهکارهای جدید با هدف میسر ساختن تحویل هرچه سریع‌تر و آسان‌تر کالاها و مرسوله‌های مورد تقاضای مشتریان خود بوده است. این شرکت در سال 2014 و پس از آغاز به‌کار طرح Amazon Fresh، عملا کنترل سیستم تحویل مرسوله‌ را به دست گرفت. آمازون پرایم، سرویس‌ تحویل یک‌ساعته مرسوله نیز از جمله دیگر خدماتی است که توسط این شرکت در برخی از شهرهای مهم آمریکا مانند نیویورک، سن‌فرانسیسکو، لس‌آنجلس، آوستین، شیکاگو و میامی راه‌اندازی شده است.

فعالیت‌های یادشده باعث شده هزینه آمازون در سه‌ماهه پایانی سال 2015 میلادی به چیزی در حدود 1.8 میلیارد دلار برسد اما بر اساس گزارش وب‌سایت مادربورد که در ماه نوامبر سال گذشته منتشر شده، این شرکت می‌تواند با راه‌اندازی و مدیریت بهینه سرویس‌های باربری خود، در طول یک‌سال درآمدی معادل 5 میلیارد دلار کسب کند.

 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا