تکنولوژی

گوشی ارزان‌قیمت اینتل با توانایی تبدیل به دسکتاپ لینوکسی

شرکت اینتل در روز جاری نمایشگاه MWC 2016 از آنچه “تجربه صفحه‌نمایش بزرگ” نامیده شده رونمایی کرد. این سرویس جدید در واقع ترکیبی از یک گوشی هوشمند اندرویدی ارزان قیمت است که دسکتاپ لینوکسی کاملی را (شبیه به قابلیت Continuumm ویندوز 10) به صفحه‌نمایش‌های بزرگ منتقل می‌کند.

این گوشی هوشمند به پردازنده اتم x3، دو گیگابایت رم، 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی و پشتیبانی از امکان اتصال به صفحه‌نمایش‌های بزرگ و یا برقراری ارتباط با صفحه‌کلید و موشواره تجهیز شده است.

Nir Metzer، مدیر گروه راهکارهای جدید شرکت اینتل در خصوص قابلیت‌های این محصول می‌گوید:

” اندروید بر پایه کرنل لینوکس طراحی شده است بنابراین در این محصول از کرنلی مشترک استفاده کردیم تا رابط کاربری اندرویدی و لینوکسی را باهم در اختیار داشته باشیم. این موضوع در مورد فایل‌های سیستمی نیز صادق است. فراموش نکنید که در قالب استفاده از این راهکار امکان استفاده از تمامی قابلیت‌های گوشی هوشمند شما وجود دارد. با اتصال گوشی به صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر می‌توانید محیطی با قابلیت پشتیبانی از چندین پنجره در احتیار داشته باشید تا امکان کشیدن و رها کردن محتویات مختلف، بازکردن صفحات گسترده و یا حتی پخش محتویات ویدئویی به‌طور یک‌جا میسر شود. پیاده‌سازی تمامی این راهکارها با بهره‌گیری از یک گوشی هوشمند ارزان‌قیمت، چالشی جدی و اساسی است.”

اگرچه فرایند یادشده کمی پیچیده به‌نظر می‌رسد اما اینتل تمامی فیرمورک‌های مورد نیاز را به‌طور از پیش نصب‌شده آماده کرده و تراشه‌ای کامل با قابلیت‌های یادشده را پیش روی شما قرار خواهد داد تا شما تجربه‌ای ساده و کارآمد را در استفاده از گوشی هوشمند خود داشته باشید. این تراشه آماده تولید بوده و آن‌طور که از شواهد امر پیداست به زودی توسط اینتل به بازار عرضه خواهد شد. 

 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا