تکنولوژی

بیل گیتس: اپل باید آی‌فون تروریست‌ها را باز کند

شرکت‌های تکنولوژی در رابطه با باز نکردن قفل آی‌فون تروریست‌ها عموما از اپل حمایت کردند اما یک نام بزرگ از اف‌بی‌آی حمایت می‌کند. بیل گیتس که بزرگترین شرکت نرم‌افزاری دنیا را راه اندازی کرده نظری بر خلاف برخی دیگر از اصحاب تکنولوژی دارد.

بیل گیتس می‌گوید در این مورد خاص، دولت احتیاج به اطلاعات مشخص دارد و اطلاعات کلی از اپل نمی‌خواهد. او ادامه داد، با تیم کوک مخالف هستم که می‌گوید همکاری با اف‌بی‌آی برای آی‌فون Backdoor ایجاد می‌کند. در این موضوع خاص اپل باید به پلیس کمک کند و این موضوع مطرح نیست که بعدا هم هر شرکت یا سازمانی از اپل این کار را بخواهد.

بیل گیتس همچنین گفت که امیدوار است اپل این کار را انجام دهد تا پلیس بتواند امنیت را در کشور افزایش دهد. او گفت موافق است که دولت اطلاعات خصوصی از شرکت‌ها را نپرسد اما باید برای این موضوعات قوانینی وضع شود که در شرایط خاص شرکت‌ها با دولت همکاری کنند و این موضوع تبدیل به قانون شود تا دیگر چنین مسائلی پیش نیاید. در سن‌برناردینو 14 نفر کشته و 22 نفر زخمی شده‌اند و این موضوع کوچکی نیست. اف‌بی‌آی هم امیدوار است با باز شدن گوشی این افراد به اطلاعاتی بیشتری از تروریست‌ها دست پیدا کند و شاید باند اصلی آنها را دستگیر کند اما همکاری نکردن اپل با پلیس فعلا این موضوع را به تعویق انداخته تا رای دادگاه مشخص شود. 

مطالب مرتبط:

بی‌گناهانی هم که کشته شدند مشتری اپل بوده‌اند

تیم کوک : دستور قاضی برای هک آیفون را نمی‌پذیریم

ناکامی FBI در رمزگشایی اطلاعات گوشی تروریست‌ها

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا