تکنولوژی

تازه‌های آلکاتل در کنگره جهانی موبایل

شرکت آلکاتل در نمایشگاه سال جاری MWC 2016 از سه گوشی هوشمند جدید خود در بازار پایین‌رده‌ها رونمایی کرد. این دستگاه‌های هوشمند برپایه توانایی گرفتن سلفی‌های مناسب و همچنین استفاده از قابلیت‌های آن‌ها برپایه شبکه‌های اجتماعی طراحی و عرضه شده‌اند. POP 4، POP 4+ و POP 4S سه دستگاه هوشمند ارزان‌قیمت از دسته پایین‌رده‌های آلکاتل هستند که علی‌رغم بهره‌گیری از مشخصات سخت‌افزاری پایین از دوربین 5 مگاپیکسلی واید مجهز به فلش ال‌ای‌دی در قسمت جلو بهره می‌برند.

آلکاتل پاپ 4 به عنوان کوچک‌ترین گوشی هوشمند حاضر در این مجموعه از صفحه نمایش 5 اینچی با رزولوشن 720 در 1280 و تراکم 293 پیکسل در هر اینچ، تراشه اسنپ‌دارگون 210 کوالکام با فرکانس کاری 1.1 گیگاهرتز و یک گیگابایت رم بهره می‌برد. حافظه داخلی این دستگاه هوشمند، هشت گیگابایت بوده که امکان افزایش آن از طریق کارت حافظه جانبی وجود دارد. باتری 2500 میلی‌آمپرساعتی، دوربین 8 مگاپیکسلی در قسمت پشتی و دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو با لنز واید 84.4 درجه در کنار تجهیز به فلش LED از دیگر مشخصات این دستگاه هوشمند است. نکته قابل توجه اینکه قابلیت‌های نرم‌افزاری دوربین، پشتیبانی از تکنولوژی HDR را نیز پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

آلکاتل پاپ 4 پلاس با مشخصه‌های تقریبا یکسان از صفحه‌نمایش 5.5 اینچی، 1.5 گیگابایت رم و 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی قابل ارتقا از طریق کارت حافظه جانبی بهره می‌برد. این دستگاه هوشمند در واقع یک فبلت 5.5 اینچی است که ظرفیت باتری آن همچنان 2500 میلی‌آمپرساعت است.

آلکاتل پاپ 4S در صدر محصولات جدید معرفی شده قرار می‌گیرد. این فبلت آلکاتل از صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل، تراشه هشت هسته‌ای مدیاتک Helio P10، دو گیگابایت رم، 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی قابل افزایش از طریق بهره‌گیری از کارت حافظه جانبی، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با دیافراگم F2.0 (مجهزبه قابلیت فوکوس خودکار)، ال‌ای‌دی دو رنگ و لرزش‌گیر الکترونیکی بهره می‌برد. در قسمت جلویی این فبلت نیز از دوربین مشابه با لنز واید بهره گرفته شده است. باتری 2960 میلی‌آمپرساعتی در کنار بهره‌گیری از اسکنر تشخیص اثرانگشت از دیگر قابلیت‌های این دستگاه هوشمند است.

 

هر سه محصول یادشده در قالب تجهیز به اندروید 6 مارشملو روانه بازار خواهند شد. پاپ 4 و پاپ 4 پلاس از قابلیت Cat 4 LTE پشتیبانی می‌کنند و پاپ 4S به سرعت بالاتر دانلود در قالب بهره‌گیری از استاندارد Cat 6 LTE تجهیز شده است. هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص قیمت و زمان عرضه محصولات یادشده عنوان نشده است.

 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا