تکنولوژی

اموجی‌های جدید برای عرضه در سال 2017 تایید شدند

کنسرسیوم یونیکد در روز جاری پنج اموجی جدید را برای قرارگرفتن در میان استانداردهای آتی یونیکد معرفی کرد. نامزدهای فعلی شامل شکلکی که یکی از ابروهای خود را بالا داده، شکلک دامپلینگ (که در زبان‌های چینی، ژاپنی، لهستانی و یا اسپانیایی استفاده می‌شود)، Fortune Cookie، Takeout Box (جعبه‌ای که در آن چوب‌های Chopsticks مشاهده می‌شود) و در نهایت شکلک Chopsticks (چوب‌های مخصوص صرف غذا در کشورهایی مانند ژاپن و چین) هستند. 

با این وجود، به‌روزرسانی پیش‌رو نسخه 9.0 خواهد بود و یونیکد 10 در قالب نسخه آزمایشی تا نیمه اول سال 2017 روانه بازار نخواهد شد. اموجی اول، چهره‌ای دیرباور را در حالی که یک ابروی خود را بالا داده نشان می‌دهد. این طرح در واقع استفاده‌هایی برای بیان مخالفت، شک و ترید و ناباوری را پیش روی کاربران قرار می‌دهد تا نمادی برای بیان تعجب باشد. 

همان‌طور که عنوان شد، این تغییرات در قالب نسخه یونیکد 10 پیش روی کاربران قرار خواهند گرفت. این در حالی است که نسخه 8.0 به‌روزرسانی یونیکد که در ژوئن سال 2015 تصویب شده بود به‌روزرسانی‌های جدید شکلک‌ها را در ماه اکتبر همان سال برای iOS 9.1 و در ماه دسامبر برای اندروید 6.0.1  به همراه داشت. یونیکد 9.0 نیز که در چند ماه آتی عرضه خواهد شد 75 منتخب جدید از جمله شکلک‌های ضربه به صورت، انگشتانِ روی هم قرارگرفته و شکلک شانه بالا انداختن را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.  

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا