تکنولوژی

فضانوردی در آینده+ویدئو

سال گذشته همه ما شنیدیم که ناسا می‌خواهد با همکاری مایکروسافت از هلولنز استفاده کند. قرار بود یک پروژه راه‌اندازی شود که دانشمندان بتوانند از زمین با فضانوردان در ارتباط باشند و راجع به موضوعات مختلف با تماشای یک مدل سه‌بعدی مجازی، گفت‌وگو کنند.

اخیرا جف نوریس یکی از مدیران ناسا در کنفرانسی که داشت کمی ما را به همکاری مایکروسافت و ناسا نزدیک کرد. او آینده‌ی این همکاری را نشان داد که چطور ممکن است یک دانشمند در دفتر کارش، مریخ را ببیند یا یک ربات را کامل کنترل کند همانطور که بدن خودش را کنترل می‌کند. در ادامه او همه را غافلگیر کرد و گفت اینها آینده ما نیست! همه اینها زمان حال ما است و در همین لحظه فضانوردان در حال استفاده از این تکنولوژی هستند.

جف نوریس دفتر کار خودش در ناسا را نشان داد و یک دستگاهی که برای ایستگاه فضایی طراحی کرده است او گفت قبل از اینکه این دستگاه را بسازیم می‌توانیم آن را به صورت مجازی ببینیم. مانند پرینت‌های سه‌بعدی با این تفاوت که محدودیتی در اندازه آنها نداریم. به این ترتیب قبل از اینکه دستگاه اصلی ساخته شود ما آن را با دقت بیشتری بررسی می‌کنیم تا دستگاه نهایی بدون باگ ساخته شود.

نوریس در ادامه به آینده اشاره کرد و گفت به نظر او در آینده ما فضانوردان مجازی خواهیم داشت. زمانی که فضانوردان موفق شوند به مریخ برسند آنجا تنها نخواهند بود و شاید هزاران فضانورد مجازی همراه آنها باشد. این فضانوردان مجازی که در زمین هستند با هلولنز می‌توانند هرجای مریخ را که خواستند ببینند و تصاویر برای آنها بسیار واقعی خواهد بود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا