تکنولوژی

راهکاری برای توقف جاسوسی تلویزیون‌های سامسونگ از شما

سیاست خریم خصوصی در تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ در قالب مستندات متنی همراه دستگاه خریداری شده، پیش روی خریداران و کاربران قرار می‌گیرد اما اکثر افراد حتی از وجود چنین مستنداتی آگاهی ندارند حال برسد به آنکه بخواهند آن‌ را مطالعه کنند. در قالب این مستندات، سامسونگ به کاربران هشدار می‌دهد که مراقب کلمات و اطلاعاتی شخصی و حساسی که در جلوی تلویزیون‌های هوشمند این شرکت به کار می‌برند باشند زیرا این اطلاعات در میان داده‌هایی که با استفاده از سیستم تشخیص صوت به طرف ثالثی ارسال می‌شود، قرار خواهندگرفت.

اگرچه در نگاه اول بهره‌‌مندی تلویزیون‌های هوشمند از چنین قابلیتی کمی ترسناک به‌نظر می‌رسد اما فراموش نکنید که دستگاه‌های مشابه مانند موتو ایکس موتورولا، دستگاه‌های هوشمند سری نکسوس، اکو آمازون، کینکت مایکروسافت و حتی آیفون شرکت اپل ( وقتی دستگاه به شارژر متصل است و فرمان Hey, Siri فعال است) نیز از قابلیت‌های مشابهی بهره می‌برند. 

از سوی دیگر این به‌ظاهر مشکل امنیتی، تنها در برخی از مدل‌های هوشمند تلویزیون‌های تولیدی سامسونگ مشاهده می‌شود. در واقع تنها برخی از تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ به این قابلیت تجهیز شده‌اند و از سوی دیگر تقریبا تمامی مدل‌های موجود در بازار نیازمند آن هستند که پیش از آغاز فرایند شنودِ فرامین صوتی کاربر، کلید میکروفون فشرده شود. 

مدل‌هایی که توانایی تشخیص صدای شما را دارند آن‌هایی هستند که از میکروفون و دوربین داخلی بهره می‌برند. به عنوان نمونه می‌توان به تلویزیون سامسونگ مدل PN60F8500 اشاره کرد. این تلویزیون‌ها تا زمانی که شما از فرامین صوتی مانند Hi TV استفاده نکنید، فرایند تشخیص صدا را آغاز نخواهند کرد. 

با این وجود اگر همچنان در این زمینه نگرانی‌هایی دارید می‌توانید با خاموش کردن قابلیت Voice Recognition یا همان تشخیص صدا، این ترس را برای همیشه برطرف کنید. به‌این منظور کافی است به منوی Settings یا همان تنظیمات رفته و در قسمت قابلیت‌های هوشمند یا همان Smart Features، پیمایش به سمت پایین را ادامه دهید تا به گزینه Voice Recognition یا تشخیص صدا برسید. با غیرفعال کردن این قابلیت، اگرچه امکان استفاده از فرمان صوتی Hi TV به‌منظور فعال‌سازی قابلیت‌های صوتی وجود نخواهد داشت اما همچنان با فشردن کلید میکروفون روی کنترلر دستگاه می‌توانید از قابلیت‌های یادشده استفاده کنید. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا