تکنولوژی

خداحافظی احتمالی اچ‌تی‌سی با تکنولوژی اولتراپیکسل

با رونمایی گوگل از نکسوس 6P، این شرکت تعریف و تمجید ویژه‌ای از توانایی‌های دوربین این دستگاه هوشمند به عمل آورد. گوگل استفاده از پیکسل‌های 1.55 میکرونی را دلیلی برای ورود نور بیشتر به دوربین می‌داند و عنوان داشته با وجود این ویژگی حتی نیازی هم به استفاده از لرزش‌گیر اپتیکال نخواهد بود. با گذشت چندماه، گزارش‌های منتشر شده حکایت از آن دارند که نکسوس 6P هواوی از سنسور 12.3 مگاپیکسلی که با مدل IMX377 شناخته می‌شود بهره می‌برد. 

این در حالی است که در جدیدترین توییت منتشر شده از حساب کاربری @LlabTooFeR که سابقه روشنی در انتشار مشخصات دستگاه‌های جدید اچ‌تی‌سی (پیش از رونمایی رسمی آن‌ها) دارد، عنوان شده پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی که در حال حاضر با عنوان One M10 از آن یاد می‌شود نیز به سنسوری مشابه تجهیز خواهد شد. سنسوری که در کنار بهره‌مندی از سیستم فوکوس خودکار لیزری و لرزش‌گیر اپتیکال، ترکیب بدیعی را ایجاد خواهد کرد.

لازم به ذکر است که خبرهای غیررسمی تا پیش از این از بهره‌گیری اچ‌تی‌سی از دوربین 12 مگاپیکسلی برپایه تکنولوژی اولتراپیکسل در پرچمدار جدید این شرکت خبر می‌دادند  اما به‌نظر می رسد این شرکت تایوانی با توجه به عملکرد نه‌چندان مطلوب ارائه شده در قالب بهره‌گیری از اولتراپیکسل، عطای استفاده از این تکنولوژی را به لقایش بخشیده است و سیاست خود را به هم‌سویی با دیگر شرکت‌های فعال حاضر در بازار تولید دستگاه‌های هوشمند تغییر داده است. 

 

مرتبط : 

رونمایی از HTC one M10 احتمالا در فروردین‌ماه

پنج موبایل قدرتمند که سال ۲۰۱۶ منتظر آن خواهیم بود

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا