تکنولوژی

یک ایراد در نقشه اپل بعد از 5 سال اصلاح شد

اپل اخیرا سیری و نقشه خود را بروزرسانی کرد تا یک اشکال قدیمی را برطرف کند. اگر شما در نقشه اپل یک مرکز سقط جنین را جست‌وجو می‌کردید سیری شما را به سمت پرورشگاه کودکان بی‌سرپرست هدایت می‌کرد!

اما نکته عجیب این است که اپل این موضوع را همان زمان می‌دانست و اعلام کرده بود که این مشکل حداقل از سال 2011 وجود دارد و سعی می‌کنیم سیری را اصلاح کنیم اما تا پنج سال بعد هیچ اصلاحی در این زمینه صورت نگرفت.

هوفمن یکی از محققان دانشگاه کالیفرنیا است که پس از متوجه شدن این موضوع و جست‌و‌جو در شهرهای مختلف متوجه شد که این اتفاق در تمام شهرهای آمریکا تکرار می‌شود و با اپل تماس گرفت تا این موضوع را مطرح کند اما اپل با بی‌توجهی به این موضوع پاسخ درستی به هوفمن نداد.

پس از این موضوع هم سال گذشته “لارن هیمیاک” یک متخصص آی‌تی مستقیما با تیم کوک مدیرعامل اپل تماس گرفت و این موضوع را به خود او گزارش داد اما باز هم اتفاق قبلی تکرار شد و تیم کوک هم جواب درستی نداد.

هیمیاک می‌گوید که حتی بعد از تیم کوک با مدیر روابط عمومی اپل تماس گرفته تا توجه آنها را جلب کند اما متاسفانه آنها هم پاسخ مناسبی نداده‌اند و او نتایج جست‌وجویش را برای تک‌کرانچ فرستاد و گفت بسیاری از خانم‌ها این تصمیم را برخلاف میل خود می‌گیرند و برای آنها خیلی دردناک است که بجای مرکز سقط به مراکزی برای قبول کردن سرپرستی کودکان معرفی شوند.

حدود یک ماه گذشته هم کمپانی Fast یک تحقیق انجام داد و از سیری خواست که یک مرکز سقط به او نشان دهد اما سیری فقط پرورش گاه‌های کودکان بی‌سرپرست را تا شعاع 30 مایلی نشان داد.

اپل اعلام کرده که این مشکل در آپدیت آی‌اواس 9 برطرف شده و سیری می‌تواند بهتر جست‌وجو کند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا