تکنولوژی

دومین IXP کشور راه‌اندازی می‌شود

 شرکت ارتباطات زیرساخت کشور گفت: دومین مرکز IXP کشور در شیراز راه‌اندازی می‌شود.

 گزارش خبرنگار ایسنا در منطقه فارس، مراکز تبادل ترافیک اینترنتی (IXP) زیرساخت‌های فیزیکی هستند که از طریق آن‌ها ارایه دهندگان خدمات اینترنتی یا ISPها می‌توانند به راحتی ترافیک اینترنت را میان شبکه‌های خود مبادله کرده و از این طریق ضن ارتقای کیفیت سرویس‌های مختلف خود باعث کاهش هزینه‌ها و مدیریت هر چه بهتر توزیع محتوای داخلی شوند.

 مراکز (IXP) در نقاط مختلف کشور و مدیریت ترافیک داخلی در این مراکز گردش ترافیک دیتا در شبکه داخلی محدود شده و ظرفیت قابل توجهی از شبکه فعلی زیرساخت آزاد می‌شود، علاوه بر این، ایجاد این مراکز باعث جلوگیری از خروج ترافیک دیتای کشور از درگاه‌های بین‌المللی شده و افزایش ضریب ایمنی و کیفیت سرویس را در جریان ارتباطات به همراه خواهد داشت.

 خسروی در جلسه شورای اداری استان فارس با اعلام خبر راه‌اندازی این مرکز افزود: از بدو روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با وجود تحریم ها، فرصت‌های ارتباطی خوبی در کشور ایجاد شده است.

 گفت: کل ظرفیت موجود شبکه زیرساختی کشور با رشد 600 درصدی مواجه شده و رشد ظرفیت اینترنت کشور در دولت یازدهم باعث شده تا کشور در ترانزیت بین‌الملل از رشد 400 درصدی برخوردار شود.

 شرکت ارتباطات زیرساخت کشور با بیان اینکه شهر شیراز به عنوان یکی از گیت وی های اصلی بین‌الملل انتخاب شده است، گفت: در حال حاضر بیش از 500 کیلومتر فیبرنوری در استان فارس وجود دارد.

 با بیان اینکه پهنای باند اینترنت در استان فارس از دو سال و نیم گذشته تاکنون به 3 برابر افزایش پیدا کرده است، افزود: زیرساخت‌های ارتباطات در شرایط پسابرجام جهش چشمگیری خواهند داشت.

 عامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور افزود: پس از تایید بر امر خصوصی سازی در کشور، شرکت ارتباطات زیرساخت تاسیس شد تا در شهرهای اصلی کشور، زیرساختهای لازم ارتباطی برای اپراتورهای مختلف را ایجاد کند.

 با بیان اینکه زیرساخت‌ها اصولا از هزینه‌های بالایی برخوردارند، افزود: به همین دلیل زیرساخت‌ها در اکثر کشورها توسط دولت دنبال می‌شود.

 

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا