تکنولوژی

عدم تمایل پورشه به تولید خودروهای خودران

بر اساس جدیدترین گزارشات منتشر شده از سوی رویترز، شرکت پورشه که با تولید خودروهای اسپورت، در میان برترین برندهای خودروساز دنیا قرار دارد، تمایلی به استفاده از تکنولوژی‌های خودران در خودروهای تولیدی خود ندارد.

دکتر اولیور بلوم، مدیرعامل پورشه در این خصوص می‌گوید:

” طرفداران برند ما دوست دارند شخصا خودشان خودروهای پورشه را برانند. در هنگام رانندگی، جای آیفون درون جیب شما است نه روی داشبورد و به عنوان مغز متفکر کنترل خودرو در جاده!”

این در حالی است که مطمئنا سال‌ها و یا شاید بیش از یک دهه با حضور خودروهای بی‌عیب و نقص مجهز به تکنولوژی بدون راننده فاصله داریم اما شرکت‌های مختلف خودروساز در حال حاضر از تکنولوژی‌هایی مانند نرم‌افزارهای نیمه خودران نظیر سیستم‌های کنترل کروز تطبیقی یا تعویض لاین هوشمند بهره می‌برند که البته پورشه هم با چنین سیستم‌هایی بیگانه نیست.

پورشه مدت‌هاست که استفاده از تکنولوژی‌های جدید موجود در بازار خودرو را آغاز کرده که در جدیدترین نمونه آن می‌توان به طرح مفهومی Mission E اشاره کرد که یک خودروی سدان و اولین حضور این شرکت در دنیای خودورهای تمام الکتریکی است. این در حالی است که بر اساس گزارش رویترز، این شرکت عرضه یک خودروی هیبریدی مدل 911 تا سال 2018 میلادی را نیز در سیاست‌های خود دارد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا