تکنولوژی

اپل همچنان در صدر بازار تبلت جهان

 اساس گزارش منتشر شده از موسسه تحقیقاتی IDC در خصوص بازار تبلت، آمار فروش این محصول الکترونیکی در سه‌ ماهه پایانی سال 2015 در مقایسه با سال پیش از آن 13.7 درصد کاهش نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش، در سه‌ماهه چهارم سال 2015 میلادی، 65.9 میلیون تبلت به فروش رسیده است. با درنظر گرفتن این آمار، رقم کلی فروش تبلت در سال 2015 به 206.8 میلیون دستگاه می‌رسدکه در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن 10.1 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

از جمله عواملی که باعث کاهش میزان فروش تبلت در سال 2015 شده می‌توان به تمایل مشتریان این سطح از بازار به خرید محصولات جایگزین مانند لپ‌تاپ‌های باریک اشاره کرد. یکی از نقاط روشن در این گزارش، علاقه کاربران به تبلت‌های مجهز به صفحه‌کلیدهای جداشدنی مانند آی‌پد پرو است که موجب شده شاهد افزایش میزان فروش این محصولات باشیم. بر اساس این گزارش، میزان فروش تبلت‌های مجهز به صفحه‌کلیدهای جداشدنی در سال 2015 به 8.1 میلیون دستگاه رسیده است.

جین فیلیپ بوچارد، متخصص IDC در این خصوص می‌گوید:

” یکی از دلایل علاقه مشتریان به این دستگاه‌ها آن است که کاربران به این تبلت‌ها به دید جایگزینی مناسب برای رایانه‌های شخصی نگاه می‌کنند. این در حالی است که اپل بیش از 2 میلیون دستگاه آی‌پد پرو به فروش رسانده و مایکروسافت چیزی در حدود 1.6 میلیون سرفیس‌ به مشتریان تحویل داده که اکثریت آن را سرفیس‌پرو و نه سرفیس 3 تشکیل داده است. با این ترکیب به‌نظر می‌رسد قیمت محصول، مهم‌ترین مشخصه برای خرید این دستگاه‌ها نبوده و عوامل دیگری نیز در تصمیم‌گیری مشتریان دخیل هستند. با این تفاسیر آی‌پد پرو را باید پیروز مسلم این سطح از بازار دانست که توانسته از محصولات مایکروسافت و دیگر شرکت‌های سازنده پیشی بگیرد.”

شرکت اپل با فروش 16.1 میلیون دستگاه در صدر شرکت‌های تولیدکننده تبلت قرارگرفته و 24.5 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. سامسونگ نیز با در اختیار داشتن 13.7 درصد از سهم بازار در جایگاه دوم و آمازون با فروش 5.2 میلیون دستگاه و بدست آوردن 7.9 درصد از سهم بازار در جایگاه سوم قرار گرفته است. پس از این شرکت‌ها، لنوو و هواوی با تصاحب 4.8 و 3.4 درصد از سهم بازار در مکان‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا