تکنولوژی

گران‌ترین و ارزان‌ترین کشورها برای خرید آیفون 6S

بدون توجه به اینکه درآمد اعلام شده از سوی اپل در هر بازه سه‌ماهه چقدر باشد و یا حتی با درنظر گرفتن کاهش میزان رشد فروش آیفون‌های تولیدی این شرکت، آیفون همچنان پرفروش‌ترین دستگاه‌ الکترونیکی موجود در جهان است که علی‌رغم عرضه با قیمت بالا (در مقایسه با دیگر دستگاه‌های هم‌نوع) همچنان سود سرشاری را نصیب اپل می‌کند. 

اما پیش از آنکه به قیمت بالای این محصول در کشورمان اشاره کنیم بد نیست نیم‌نگاهی به قیمت جدیدترین آیفون تولیدی اپل در دیگر کشورهای جهان داشته باشیم. وب‌سایت CNNMoney در بررسی خود، قیمت آیفون 6S را در کشورهای مختلف جهان، برمبنای دلار آمریکا منتشر کرده است. این قیمت‌ها در بازه‌ای از 636.18 دلار تا 1029.41 دلار آمریکا قرار گرفته‌اند تا شاهد تنوع گسترده قیمتی باشیم. 

پنج کشوری که آیفون 6S در آن‌ها کم‌ترین قیمت را داراست عبارتند از کانادا (636.18 دلار) امارات متحده عربی (707.64 دلار)، هنگ‌کنگ (717.52 دلار) و روسیه (730.27 دلار)  و تایوان ( 731 دلار ) 

پنج کشوری که آیفون 6S با بالاترین قیمت ممکن در آن‌ها به فروش می‌رسد نیز عبارتند از جمهوری چک (847.84 دلار)، مجارستان (858.02 دلار)، سوئد (873.63 دلار)، برزیل (973.61 دلار) و در نهایت ترکیه (1029.41 دلار). 

اگرچه قیمت درنظر گرفته شده برای آیفون 6S دقیقا مشابه با قیمتی است که در ابتدای عرضه آیفون 6 در آمریکا اعلام شده بود اما نوسان قیمتی جالبی در نقاط مختلف جهان حکمفرماست. به عنوان نمونه، برزیل در سال گذشته در میان کشورهایی قرارداشت که در بازارهای آن، آیفون با بیشترین قیمت به فروش می‌رسید اما حالا ترکیه از این کشور نیز پیشی گرفته است. این در حالی است که در مقایسه با سال گذشته، قیمت آیفون در کشوری مانند روسیه، کاهش محسوسی داشته است. 

با درنظر گرفتن پایین‌ترین قیمت آیفون 6S در بازار ایران یعنی دو میلیون و سیصد و نود هزارتومان، جدیدترین نسل آیفون‌های اپل، 788 دلار در کشورمان قیمت دارد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا