تکنولوژی

بازار ۱۲۰ میلیارد دلاری امنیت سایبری

خطرات موجود درحوزه سایبری به اوج خود رسیده و می‌توان ادعا کرد هیچ شخص، سازمان یا دولتی از مشکلات امنیتی و نفوذهایی که ممکن است به سیستم یا اطلاعات او شود در امان نیست. این در حالی است که شرکت‌های مختلف از تارگت تا سونی و حتی سازمان‌های مرتبط با دولت آمریکا نیز در این مدت بارها و بارها شاهد حملات مختلف و درز اطلاعات بوده‌اند.

در بررسی انجام شده از این تهدیدات به عنوان نمونه، FireEye در مدت زمان 11 ساعت بررسی، چیزی در حدود 16661 حمله سایبری کشف کرده و با این روند عنوان نموده تعداد کل حملات در یک هفته به 122 هزار مورد می‌رسد. 

بر اساس گزارش ماه فوریه سال 2014 بانک آمریکا، در سال گذشته 91 درصد از شرکت‌ها تجربیاتی در خصوص مواجهه با حملات سایبری داشته‌اند. بر اساس همین گزارش، عنوان شده امنیت سایبری تا سال 2017 به بازاری با ارزش 120 میلیارد دلار تبدیل خواهد شد. 

بانک آمریکا ارتباط ویژه‌ای میان فضای سایبری و آنچه بازار امنیت نامیده قائل است. در تحلیل‌های سال 2014 نیز از جبهه‌های مختلفی که سرمایه‌گذاران، علاقمند به شروع سرمایه‌گذاری برای داشتن جهانی امن هستند یاد شده است. جبهه‌هایی که می‌توانند تا سال 2020 تنها در کشور آمریکا، بازاری با ارزش 1.5 تریلیون دلار ایجاد کنند. 

این در حالی است که امنیت و اضطراب مرتبط با آن نیز رفته رفته به بازاری تریلیون دلاری تبدیل می‌شود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا