تکنولوژی

وانت فورد، پرفروش‌ترین خودروی آمریکا

فورد سری اف سال ۲۰۱۵ را در حالی به پایان رساند که عنوان پرفروش‌ترین ماشین ( بهتر بگوییم وانت)  در آمریکا را از آن خود کرده بود. این دقیقا همان رتبه‌ای بود که سال قبل و سال قبل از آن هم به دست آورده بود. البته ۳۲ سال است که فورد این عنوان را هر سال تکرار می‌کند! 

از جهت یادآوری باید گفت که فورد نخستین خودروی این سری را با عنوان F1 در ۱۹۴۸ معرفی کرد و در همان زمان ۳۵ میلیون دستگاه از آن را فروخت. در آغاز قرن بیست و یکم فورد در هر دقیقه یک دستگاه از این سری را به فروش رساند و در سال ۲۰۱۵ میزان فروش  به  ۳۰ ثانیه تقلیل پیدا کرد.

راز محبوبیت فورد را شاید باید در شناخت درست فرهنگ آمریکایی توسط این شرکت جست و جو کرد در جایی که یک وانت پرقدرت، بزرگ و جادار دقیقا چیزی است بسیاری از مردم طبقه متوسط و کشاورزان به آن نیاز دارند. خوب است نگاهی بیندازیم به ۶۸ سال مسیری که این خودرو تا به امروز پیموده است. 

 

مدل F-150 سال ۲۰۱۶ که عنوان پرفروش‌ترین خودروی تاریخ آمریکا از آن خود کرده است. 

 

این مدل که پیک‌آپ ( دو کابینه ) هم هست به دلیل قابلیت برای یدک‌کشی خود مورد توجه بسیاری قرار گرفت 

 

دست خریداران برای مدل‌های مختلف باز است. خریداران می‌توانند مدل‌های مختلفی را با موتور توربوشارژ V6 یا V8 را انتخاب کنند یا همچنین می‌توانند مدل limited-edition با عنوان King Ranch ، پلاتینوم یا این مدل نسبتا لوکس با عنوان F-150 Lariat را انتخاب کنند. 

 

مدل بالاتر ازF-150 را شرکت فورد سوپردیوتی نامگذاری کرده و اولین آن F-250 بود که مشخصاتی مشابه King Ranch دارد. 

 

و البته مدل فوق‌ قدرتمند  F-350  Dualie برای چنین استفاده‌های خانگی واقعا بی‌نظیر است. 

 

فورد مدل  F-650/750 را برای مصارف غیر خانگی و تجاری معرفی کرده که کاربردهای بسیار متنوعی دارد. 

 

این هم یک مدل محدود از F-150 با ۵۰۰ اسب بخار قدرت که تیونینگ فنی آن در یک بخش جدید از فورد انجام می‌شود که تیونینگ سوپرماشین‌های GT را انجام می‌دهد.

 

برای کسانی که مدل قبل را ضعیف می‌دانند فورد این مدل VelociRaptor 650 را معرفی کرده که ۶۵۰ اسب بخار دارد چیزی مشابه Ferrari 488 GTB

 

نسخه LEGO Raptor که البته ارزان‌ترین مدل است!

 

همه چیز اینجا آغاز شد از فورد F-1 مدل ۱۹۴۸ 

 

در سال ۱۹۵۶ مدل توسعه یافته F-100 pickup برای کشاورزان ابزاری فوق‌العاده بود 

 

مشخص نیست این فورد در ۱۹۵۷ چگونه از آلمان سردرآورده 

 

علاقه به فوردهای قدیمی هنوز هم در خیابان‌های آمریکا دیده می‌شود مثل این  F-150 مدل ۱۹۶۱ که بعد از پنجاه سال هنوز هم سرحال است.

 

این F-250 که سال ۱۹۸۰ ساخته شده دارای یک تخت خواب هم بود 

 

مدل‌های عجیب و غریبی هم در خارج از آمریکا دیده شده مثل این F-1000 ‘Galáxia در برزیل 

 

در سال ۲۰۱۵ فورد بدنه خودروهایش را به آلومینیوم مجهز کرد این تغییر سرمایه‌گذاری سنگینی را به شرکت تحمیل کرد اما باعث شد که وزن این خودروها بسیار سبک‌تر و اقتصادی‌تر شود.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا