تکنولوژی

اپل آماده رویارویی با بحران فروش آیفون

 اپل احتمالا در جدیدترین گزارش از میزان فروش آیفون‌های تولیدی خود، از افزایش یک درصدی خبر داد. این در حالی است که آمار یادشده، کم‌ترین میزان رشد را در مقایسه با آنچه سرمایه‌گذاران در خصوص ثبت میزان رشد دو رقمی انتظار داشتند، رقم خواهد زد.

آیفون 6S و 6S پلاس که در بدو ورد به بازار در ماه سپتامبر سال گذشته موفق به ثبت رکوردهای جدید فروش شده بودند، حالا و بر اساس گزارش‌های تحلیل‌گران با کاهش شدید تقاضا روبرو شده‌اند. یکی از دلایل این امر، بهره‌مندی دستگاه‌های یادشده از ویژگی‌های شاخص محدود در مقایسه با نسل پیشین آیفون‌های اپل است.

این در حالی است که اپل پیش از این و همزمان با معرفی آیفون 6 و 6 پلاس با صفحه‌نمایش‌های بزرگ در سال 2014 نیز نتوانسته بود توجه مشتریان آسیایی را به خود جلب کند. یکی از دلایل این امر، توجه این بازار به سمت محصولاتی (مانند فبلت‌های سامسونگ) بود که خود را به اثبات رسانده‌‌اند.

دانیل ایوز، تحلیل‌گر FBR Capital Markets در این خصوص می‌گوید:

” اپل قربانی موفقیت خود شده است. در حال حاضر یافتن جایگزین برای آیفون 6 سخت به‌نظر می‌رسد و خریداران نیز ترجیح می‌دهند آیفون قبلی را که حالا با افت قیمت روبرو شده خریدارای کنند و یا منتظر ورود آیفون 7 بمانند.”

یکی دیگر از دلایل کاهش میزان فروش آیفون‌های تولیدی اپل، کاهش رشد اقتصاد چین، بازار ویژه محصولات اپل است. تحلیل‌گران تعداد آیفون‌های به فروش رسیده در سه‌ماهه گذشته را 75.5 میلیون دستگاه عنوان کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته، افزایش 1.3 درصدی را نشان می‌دهد. این رقم در برابر افزایش 45 درصدی میزان فروش آیفون در سه‌ماهه اول سال 2015 قرار می‌گیرد. تاکنون پایین‌ترین میزان رشد فروش آیفون در سه‌ماهه مالی دوم سال 2013 و با ثبت افزایش 6.8 درصدی، رقم خورده است.

این در حالی است که اپل نیز پیش‌بینی کرده فروش آیفون در سه‌ماهه منتهی به ماه مارس برای اولین ‌بار از زمان عرضه آیفون در سال 2007 با کاهش روبرو شود. کاهش در درخواست تامین قطعات از شرکت‌های تولیدکننده مولفه‌های سخت‌افزاری آیفون نیز این افت میزان فروش را تایید می‌کند.

ارزش سهام اپل در روز گذشته با کاهش 1.98 درصدی به 99.41 دلار رسید که در مقایسه با ابتدای ماه اکتبر، کاهش 10 درصدی را نشان می‌دهد.

با این وجود باید منتظر ماند و دید با رونمایی از آیفون 7، دستگاهی که گفته می‌شود علاوه بر مقاومت بالا در برابر آب به هدفون‌های بی‌سیم و استفاده از قابلیت لمس سه‌بعدی برای حذف کلید هوم تجهیز شده است، شرایط چگونه به نفع یا به ضرر اپل تغییر خواهد کرد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا