تکنولوژی

رونمایی ARM از تراشه گرافیکی جدید با قابلیت استریم 4K

 بسیاری از کاربران این پرسش مطرح است که آیا تکنولوژی 4K به دستگاه‌های همراه رسیده است یا خیر؟! پاسخ این پرسش تا حد زیادی به منظور شما بستگی دارد. در واقع اگرچه به‌کارگیری رزولوشن 4K در دستگاهی مانند اکسپریا زد 5 پرمیوم شرکت سونی عملی شده اما پردازش محتویات 4K به ویژه ویدئوها، چیزی است که به زمان بیشتری نیاز دارد.

در همین راستا شرکت ARM از تراشه گرافیکی همراه جدیدی با عنوان Mali-DP650 رونمایی کرده که به‌طور ویژه توانایی پردازش و مدیریت محتویات 4K، نه‌تنها روی صفحه‌نمایش گوشی همراه بلکه در قالب انتقال پخش به صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر و جانبی را نیز دارد. با توجه به اینکه نمایش محتویات در قالب رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل روی صفحه‌نمایش‌های کوچک و یا حتی تبلت‌های موجود در بازار، تاثیر چندانی روی تجربه بصری کاربر نخواهد داشت، در حال حاضر تمرکز ARM روی انتقال پخش این محتویات به صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر است.

این پردازنده گرافیکی توانایی پردازش رزولوشن‌های مختلفی را داراست اما بهینه‌سازی کاملی برای پخش محتویات 2.5K یعنی رزولوشن WQXGA (یا همان 2560 در 1600 پیکسل) روی تبلت‌های هوشمند، رزولوشن WQHD (2560 در 1440 پیکسل) روی گوشی‌های هوشمند و محتویات تمام اچ‌دی (1920 در 1080 پیکسل) روی دستگاه‌های هوشمند با توان سخت‌افزاری پایین‌تر انجام شده است. 

ARM هنوز تاریخ رسمی عرضه این تراشه به بازار و یا محصولاتی که قرار است به این تراشه تجهیز شوند را منتشر نکرده است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا