تکنولوژی

سیزده بازی اندرویدی از پلی‌استور حذف شدند

سیزده برنامه اندرویدی به علت آلوده‌بودن از پلی‌ایتور گوگل حذف شدند. این برنامه‌ها در آزمایشی به نام Brain به عنوان قسمتی از زنجیره بدافزاری تشخیص داده شدند. اگرچه این اپلیکیشن‌‌ها برای کاربران و سیستم‌عامل اندروید بی‌خطر تشخیص داده شده‌اند اما پتانسیل اجرای فرایندهای دردسرآفرین را دارند. این برنامه‌ها با نصب روی دستگاه‌های اندرویدی سعی می‌کنند دسترسی به منابع سیستمی یا به اصطلاح روت را به‌دست آورند. 
از سوی دیگر، این برنامه‌ها به نصب دیگر برنامه‌های آلوده به بدافزارها، آن هم بدون آگاهی کاربر، منجر می‌شوند. از آنجا که برنامه‌های یادشده در دسته بازی‌های جذاب اندرویدی قرارگرفته‌اند، کاربران بیش از پیش به دانلود و استفاده از آن‌ها ترغیب می‌شدند. علاوه بر این، برنامه‌های حذف‌شده با ایجاد خودکار نظرات مثبت در پلی‌استور، دیگر کاربران را نیز به دانلود و نصب تشویق می‌کردند. این در حالی است که روی گوشی‌های روت‌شده، حتی بازگشت به تنظیمات کارخانه نیز به حذف آن‌ها کمکی نخواهد کرد. 
در این صورت، کاربران فقط یک راه برای رهایی از این وضعیت خواهند داشت که آن فلش‌کردن نسخه جدیدی از فیرمویر روی گوشی اندرویدی آن‌ها خواهد بود. بد نیست بدانید در زمان انجام آزمایش نیز این برنامه‌ها در حال نصب بدافزارهای مختلف روی دستگاه‌های اندرویدی بودند که به تله افتادند. هنوز اطلاعاتی از وسعت این اثرات مخرب روی گوشی‌های هوشمند منتشر نشده است. 
در لیست منتشر‌شده می‌توانید عنوان  این 13 برنامه را مشاهده کنید. با این تفاسیر اطمینان حاصل کنید که هیچ‌یک از این برنامه‌ها روی گوشی هوشمند شما نصب نشده باشند. نفوذگران با فروش مجوعه مشخصی از برنامه‌های مخرب به توسعه‌دهندگان، قسمتی از درآمد حاصله را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهند. نکته جالب اینجاست که برخی از برنامه‌ها با امتیازی حدود 4.5 حتی چیزی در حدود پانصد هزار بار نصب روی گوشی‌های هوشمند را به خود دیده‌اند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا