تکنولوژی

نوجوانان دیگر نمی‌توانند درحال رانندگی پیامک بزنند

ارسال و دریافت پیامک در هنگام رانندگی به عنوان مهم‌ترین عامل ایجاد تصادفات مرگبار در آمریکا در سال 2013 میلادی شناخته شده است. در تحقیقات جدید انجام شده نیز چیزی در حدود 40 درصد از نوجوانان آمریکایی اذعان داشته‌اند در خودرویی بوده‌اند که راننده از گوشی همراه خود در حین رانندگی استفاده کرده و خطراتی را برای سرنشینان به همراه آورده است.

با این تفاسیر، T.J. Evarts جوان 20 ساله‌ای است که با نمایش اختراع خود در نمایشگاه CES 2016 سعی کرده نگاه‌ها را به سوی خود جلب کند و راهکاری برای جلوگیری از ارسال و دریافت پیامک در هنگام رانندگی ارائه دهد. این ابداع جدید که Smart Wheel نام گرفته به‌گونه‌ای طراحی شده تا بر روی اکثر خودروهای استاندارد موجود در بازار قابل استفاده باشد. بررسی وضعیت قرارگرفتن هر دو دست راننده بر روی فرمان، وظیفه اصلی این دستگاه است.

در صورتی که این دستگاه تشخیص دهد دو دست راننده بر روی فرمان قرار نگرفته‌اند با روشن شدن چراغ و هشدار صوتی، گذاشتن هر دو دست بر روی فرمان را به راننده متذکر می شود. این دستگاه همچنین به قابلیتی به عنوان “دستان نزدیک به هم” تجهیز شده که در صورت قرارگرفتن هر دو دست بر روی فرمان و نزدیک به‌هم (به گونه‌ای که امکان تایپ‌کردن با انگشتان شست هر دو دست برای راننده میسر شود) نیز هشداری را صادر خواهد کرد.

تمامی اطلاعات جمع‌آوری شده از طریق برنامه ویژه‌ای به والدین نوجوانان ارسال خواهد شد تا بتوانند نظارتی کامل بر وضعیت رانندگی فرزندان خود داشته باشند. در صورتی که قصد خارج کردن این روکش فرمان را داشته باشید نیز گزارشی به والدین شما ارسال خواهد شد.

اگرچه این اولین اختراع در این زمینه نیست اما یکی از اولین محصولاتی است که به مرحله تولید و استفاده رسیده است. این محصول در سال جاری میلادی و باقیمت 199 دلار روانه بازار خواهد شد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا