تکنولوژی

تلگرام در ایران و چند کشور دچار اختلال شد

جدید: مشکل تلگرام برطرف شد. ( ۹ فروردین ۹۷ ) 

از صبح امروز اپلیکیشن تلگرام در چندین کشور از جمله ایران دچار مشکل شده است. 

کاربران تلگرام از صبح امروز اختلالاتی را در اپلیکیشن تلگرام مشاهده کرده‌اند که قطع شدن ارتباط روی دستگاه‌های خود را گزارش کرده‌اند. این اختلالات در ایران، کرواسی، اسپانیا و برخی کشورهای دیگر مشاهده شده و هنوز مسوولان تلگرام واکنشی به آن نشان نداده‌اند.

روز گذشته و  همزمان با آغاز سال نو نیز گزارشهایی مبنی بر اختلال واتس اپ در کشورهای مختلف گزارش شده بود. 

در همین حال محمدرضا فرنقی زاد، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : مشکل ایجاد شده هیچ ارتباطی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ندارد و این وزارتخانه دستوری مبنی بر قطعی و مسدود کردن این شبکه اجتماعی نداشته است.

 

اختلال رفع شد ؟

به گفته کارشناسان ازکارافتادن سرورهای اروپایی به دلیل نقص فنی دلیل مشاهده اختلالات امروز توسط کاربران ایرانی بود که تا ساعت حدود 13:45 دقیقه بعدازظهر ادامه داشت تا اینکه مجدداً اوضاع به حالت عادی بازگشت.

به نوشته خبرآنلاین هرچند برخی همچنان از کندی شکایت دارند اما ترافیک در حالت بازگشت به حالت عادی است.

گفته می‌شود کاربران از اتصال همکار کناری خود و عدم اتصال خود شکوه داشتند که این موضوع نشان می‌دهد که سرورها با پر شدن ظرفیت ، کانکشن جدید را پذیرا نبودند و اگر کاربری دیسس-کانکت می‌شد، نفری که در صف اتصال بود، وصل می‌شد.

در لحظه انتشار خبر ضمن در دسترس نبودن مدیران تلگرام بدلیل تعطیلات سال نو، همچنان برخی کشورها مانند بلغارستان در اروپای شرقی و استرالیا با مشکل اتصال روبرو هستند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا