تکنولوژی

سیستم AirTouch تمام لمسی در خودروی جدی BMW

 نمایشگاه CESسال گذشته شرکت بی‌ام‌دبلیو از رابط کاربری ماشینی انسانی خود به همراه نمایه‌های کنترلی حرکتی ویژه آن رونمایی کرد. قابلیتی که در سال 2015 میلادی در خودروهای سری 7 این شرکت آلمانی به کار گرفته شد. با این وجود بی‌ام‌دبلیو قابلیت کنترلی جدیدی را در برنامه های خود گنجانده که در نمایشگاه هفته آینده CES 2016 به‌طور کامل از آن رونمایی خواهد شد.

AirTocuh، قابلیتی است که نسخه فوق پیشرفته سیستم کنترل حرکتی سال گذشته به شمار می‌آید. سیستم به‌کار گرفته شده در سری 7 خودروهای بی‌ام‌دبلیو به قابلیت‌های کنترلی ابتدایی مانند تنظیم صدا تجهیز شده اما ایرتاچ این امکان را فراهم خواهد کرد تا از صفحه‌نمایش موجود در خودرو به عنوان یک صفحه‌لمسی و البته بدون نیاز به تماس انگشت با سطح و تنها از طریق مجموعه‌ای از سنسورهای داخل خودرو استفاده کرد. در واقع با حرکت دادن دست در داخل خودرو، فضایی شبیه به استفاده از موشواره در رایانه‌ها فراهم خواهد شد تا از این طریق بتوانید به گزینه مورد نظر خود در میان منوها برسید. در نهایت راننده می‌تواند با استفاده از دکمه ویژه‌ای بر روی فرمان، انتخاب خود را نهایی کرده و یا سرنشین می‌تواند از دکمه موجود بر روی درب خودرو برای تایید گزینه‌ها استفاده کند.

اگرچه در نگاه اول، این راهکار کمی پیچیده به‌نظر می‌رسد اما بی‌ام‌دبلیو عنوان داشته نرم‌افزار ایرتاچ را به‌گونه‌ای طراحی کرده تا به‌طور خودکار، جابجایی و پیمایش میان منوهای مختلف را بدون کلیک کردن اضافی، امکان‌پذیر سازد. این در حالی است که شرکت‌های مختلف خودروسازی رفته رفته بر تعداد محصولاتی که در جهت جلوگیری از برهم‌ خوردن تمرکز رانندگان تولید می‌شود، می‌افزایند. سیاستی که با افزایش تعداد برنامه‌های کاربردی و سیستم‌های کنترلی درون خودرویی، پیاده‌سازی آن بیش از پیش ضروری به‌نظر می‌رسد.

همانند آنچه در خصوص سیستم کنترلی سال گذشته شاهد بودیم، ایرتاچ هم احتمالا در قالب نسخه اولیه، بر روی مدل‌های جدید بی‌ام‌دبلیو و احتمالا i8 Spyder (که گفته می‌شود در نمایشگاه CES در معرض نمایش قرار خواهد گرفت) به‌کار گرفته خواهد شد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا