تکنولوژی

اپل می‌خواهد ایستگاه رادیویی Beats 1 را توسعه دهد؟

تقریبا بسیاری از کسانی که در همین چند ماهه گرفتار یا بهتر بگوییم شیفته اپل موزیک شده‌‌اند با Beats 1 آشنایی دارند. Beats 1 ایستگاه رادیویی است که اپل همزمان با ارایه اپل موزیک راه انداخته و به نوعی رادیوی اختصاصی اپل موزیک حساب می‌شود و مجریان مختلفی در شهرهای مختلف ( لندن، نیویورک و لوس‌آنجلس) دارد که عمدتا DJ هستند و مشهورترین آنها Zane Lowe است. 

به طور ساده یعنی با اپل موزیک هم می‌توانید به همه موسیقی‌ها دسترسی داشته باشید و هم به این ایستگاه رادیویی پرطرفدار گوش بدهید که ۲۴ ساعته به صورت زنده در حال پخش برنامه است و تمام برنامه‌هایش هم به صورت آرشیو در دسترس قرار دارد. 

نکته این است که ایستگاه رادیویی Beats 1 رایگان است یعنی لزوما فقط برای کسانی که  عضویت سرویس اپل موزیک را دارند نیست اما اپل تلاش می‌کند با استفاده از سلبریتی‌هایی مثل Dr.Dre یا Pharrell و یا Jaden Smith  در مقام مجری برنامه‌ها توجه مردم را به این ایستگاه رادیویی و به دنبال آن عضویت در اپل موزیک جلب کند. 

مصاحبه با Eminem در بیتس‌وان

حالا گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد اپل در حال ثبت قانونی نام‌های تجاری Beats2 تا Beats 5 است. این موضوع باعث شده بسیاری تصور کنند که اپل قصد دارد از Beats1 فراتر برود و چندین ایستگاه زنده رادیویی دیگر را هم راه‌اندازی کند. به خصوص که برخی انتقادها طی این مدت نسبت به ایستگاه  Beats 1 ناشی از این بود که حجم اصلی موسیقی‌های این ایستگاه فقط شامل سبک‌های hip-hop و پاپ می‌شود. 

این احتمال هم وجود دارد که اپل می‌خواهد زودتر نام تجاری ایستگاه‌هایی مشابه ایستگاه رادیویی Beats 1 را حفظ کند و اجازه ندهد کسان دیگری این نام‌ها را زودتر ثبت کنند هر چند شکی نیست که اگر اپل اقدام به راه‌اندازی ایستگاه‌های رادیویی جدیدتری کند طبیعتا شنوندگان بیشتری را به سمت این سرویس جلب خواهد کرد . 

 

این‌ها را هم بخوانید: 

اپل موزیک نهمین اپلیکیشن محبوب گوشی‌های هوشمند

آنچه درباره اپل موزیک باید بدانید

اریک اشمیت: اپل موزیک قدیمی و کهنه است

تیم کوک از موفقیت اپل موزیک می‌گوید

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا