تکنولوژی

ممنوعیت‌های جدید استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای نوجوانان اروپایی

براساس جدیدترین قوانین در حال بررسی در اتحادیه اروپا، ممنوعیت‌های جدیدی برای نوجوانان زیر 16 سال که مجوزهای لازم از والدین خود برای استفاده از سرویس‌هایی مانند فیس‌بوک، اسنپ‌چت، اینستاگرام و حتی ایمیل را ندارند، وضع خواهد شد. اتحادیه اروپا در نظر دارد قوانین جدیدی را اجرایی کند که بر طبق آن، رضایت والدین در خصوص استفاده نوجوانان از وب‌سایت‌ها و سرویس‌هایی که با اطلاعات شخصی سروکار دارند از 13 سال به 16 سال خواهد رسید. 

این روند بدان‌معناست که میلیون‌ها نوجوان زیر 16 سال باید در زمان ثبت حساب‌کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی، دانلود برنامه‌های مختلف و حتی استفاده از موتورهای جستجو به دنبال اخذ مجوزهای لازم از والدین خود باشند. در حال حاضر تقریبا تمامی سرویس‌دهنده‌های برتر این حوزه از جمله فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر، اسنپ‌چت و گوگل، حداقل سن استفاده از سرویس‌های ارائه شده را 13 سال عنوان کرد‌ه‌اند که مطابق با قوانین حال حاضر اتحادیه اروپا و آمریکا است.

پس از اتفاق‌نظر بر روی این قانون، فرایند به‌رای گذاری آن در کمیسیون‌های مختلف انجام خواهد یافت تا نهایتا تصویب نهایی در پارلمان نیز در سال آتی میلادی در دستورکار قرارگیرد. کشورهای حاضر در این اتحادیه نیز دوسال فرصت خواهند داشت تا این قوانین مصوب را اجرایی کنند. لازم به ذکر است که عدم پذیرش این قوانین جدید می‌تواند ده‌ها میلیون پوند جریمه نقدی برای بزرگ‌ترین شرکت‌های حاضر در حوزه اینترنت به همراه داشته باشد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا