تکنولوژی

فراخوان استخدام فضانورد برای سفر به مریخ

اگر توانایی فعالیت به عنوان یک فضانورد در سازمانی مانند ناسا را در خود می­بینید، بهترین فرصت است تا با توجه به شروع طرح جدید این سازمان فضایی، شانس خود را در این زمینه بیازمایید. ناسا به­ طور رسمی فرایند دریافت درخواست به­منظور مشخص­ کردن لیست افراد داوطلب برای حضور در فعالیت­های فضایی را اجرایی کرده تا افراد مشتاق و البته دارای توانایی­ های لازم بتوانند تا 18 فوریه سال 2016 میلادی درخواست خود را ثبت کنند. ناسا لیست داوطلبان راه یافته به مرحله نهایی را تا اواسط 2017 میلادی منتشر خواهد کرد.

مدنظر داشته باشید که این درخواست، تنها فرایندی برای مشغول شدن به یک کار ساده نیست بلکه فضانوردان منتخب باید به ناسا در اجرای ماموریت و سفر به مریخ، کمک کند.

چارلز بولدن، مدیر ناسا در این خصوص می­گوید:

” ناسا در حال مقدمه ­چینی به ­منظور اجرایی کردن سفری بلندپروازانه به مریخ است و از همین رو ما به دنبال استخدام زنان و مردان با استعداد و با سوابق کاری متفاوت هستیم تا به ما در این زمینه کمک کنند. این گروه از سفینه فضایی ساخت آمریکا و از خاک این کشور به فضا فرستاده خواهند شد تا به پیشبرد ماموریت ما بر روی این سیاره سرخ، یاری رسانند.”

ناسا شرایطی را نیز برای افراد متقاضی درنظرگرفته است. این افراد باید حداقل مدرک کارشناسی در یکی از رشته­ های مهندسی، علوم زیستی، علوم فیزیک، علوم رایانه و یا ریاضیات داشته باشند اما افرادی که مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا دارند در اولویت خواهند بود. افراد متقاضی باید سه سال تجربه مرتبط با رشته تحصیلی خود و یا 1000 ساعت تجربه پرواز جت داشته باشند. علاوه بر این باید دید 20/20  و تناسب اندام مورد نیاز به­منظور حضور راحت در سفینه فضایی به عنوان یک فضانورد را دارا باشند.

در نگاه اول به ­نظر می­رسد این شرایط، نیازمندی­ های مقدماتی مورد نیاز افراد برای سفر به فضا هستند اما در ادامه راه مطمئنا رقابتی نفس­گیر در انتظار داوطلبان خواهد بود. این در حالی است که طرح­های اینچنینی معمولا با فاصله زمانی زیادی پیش روی کاربران و افراد متقاضی قرار می­گیرند. در آخرین فراخوان، ناسا در سال 2013 برنامه مشابهی را اجرایی کرده بود که در آن بیش از 6100 نفر درخواست خود را به­ منظور حضور در طرح فراخوان، ارسال کرده بودند اما در نهایت تنها هشت نفر انتخاب شدند.

در حال حاضر 47 فضانورد فعال، در ناسا حضور دارند که حقوق پرداختی آنها چیزی بین 66 تا 144هزار دلار در سال است.

Anne McClain، فضانورد ناسا نیز در خصوص این فراخوان می­گوید:

” طرح اجرایی ناسا در سال 2017 پذیرای مجموعه ­ای خواهد بود که در لیست اولین­ هایی قرار می­گیرند که بر روی مریخ گام خواهند گذاشت. این برنامه در واقع یک کلاس کاری برای ما و دیگر افراد حاضر در طرح  و البته زمانی شگفت­ انگیز برای تمامی ما خواهد بود.”

شما نیز می­توانید با مراجعه به آدرس usajobs.gov شانس خود را برای حضور در میان فضانوردان ناسا بیازمایید.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا