تکنولوژی

آغاز فروش نسل چهارم خودروی هیبریدی پریوس تویوتا

فروش نسل چهارم خودروی پریوس تویوتا به‌طور رسمی آغاز شد. این شرکت ژاپنی عنوان داشته پیش‌بینی آن‌ها فروش سالیانه سیصد و پنجاه هزار دستگاه از خودروی هیبریدی یادشده در سراسر جهان است. این در حالی است که کاهش جهانی قیمت سوخت استفاده از خودروهای سنتی بنزینی را به عنوان گزینه‌ای ارزان همچنان پیش روی خریداران قرار داده است. تویوتا اعلام کرده میزان مصرف این خودرو، یک لیتر بنزین برای طی 40.8 کیلومتر مسافت است.

میتسوهیسا کاتو، مدیر ارشد اجرایی تویوتا، جدیدترین مدل پریوس را خودرویی با چالش‌های کم‌تر در زمینه تجربه رانندگی عنوان داشته که نهایتا امکان طی‌کردن مسافت بیشتر، همزمان با مصرف سوخت کم‌تر را امکان‌پذیر می‌سازد. بهبود عملکرد در زمینه باتری، موتور، مقاومت در برابر باد و حتی تمهیدات اندیشیده شده در خصوص وزن این خودرو باعث شده شاهد عملکرد بهینه از این محصول تویوتا باشیم. 

تویوتا موفق شده تاکنون 3.6 میلیون دستگاه خودروی پریوس را در سراسر جهان به فروش برساند تا این محصول، عنوان پرفروش‌ترین خودروی هیبریدی جهان را از آن خود کند. حال آن‌که این محبوبیت بیشتر به ژاپن و آمریکا محدود می‌شود. 

فروش این خودرو اکنون به‌طور رسمی در ژاپن آغاز شده و در ماه ژانویه حضور در آمریکای شمالی و نهایتا در ماه فوریه، حضور در بازار اروپا در دستور کار قراردارد. تویوتا انتظار دارد در طول یک‌ماه، 12 هزار دستگاه پریوس را در بازار ژاپن به فروش برساند و نهایتا آمار فروش سالیانه این محصول در سراسر جهان چیزی بین سیصد تا سیصد و پنجاه هزار دستگاه باشد. در حال حاضر تعداد پیش خریدهای این خودرو در ژاپن به 60 هزار دستگاه می‌رسد اما اکثر خریداران با توجه به روند فعلی تولید باید ماه‌ها برای دریافت خودروی خود منتظر بمانند. خودرویی که قیمت آن نیز در مقایسه با مدل قبلی افزایش یافته و حالا قیمت پایه 2.4 میلیون ین(20 هزار یورو) برای آن درنظر گرفته شده است. حال آن‌که قیمت نسل قبلی این محصول 2.2 میلیون ین بود. لازم به ذکر است که هنوز از قیمت جهانی این محصول خبری منتشر نشده است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا