تکنولوژی

خودروی بدون راننده «بایدو»، موفق در آزمایش‌ها

شرکت چینی بایدو در هفته جاری آزمایش خودروی خودران بی‌ام‌دبلیو سری 3 را در جاده‌های ترکیبی متفاوت و تحت شرایط محیطی مختلف با موفقیت پشت سر گذاشت.

این آزمایش در مسافتی به طول 35 کیلومتر و با شروع از مقر بایدو در پکن کلید خورد. ونگ جینگ، مدیر ارشد بایدو و مدیر واحد جدید “تجارت‌های مرتبط با خودروهای بدون راننده” این شرکت در این خصوص می‌گوید:

” رانندگی با بهره‌گیری از قابلیت‌های کاملا خودران خودروها، در جاده‌هایی با شرایط مختلف به یک چالش جهانی تبدیل شده است. این در حالی است که این فرایند در چهارچوب شرایط جاده‌های پکن و رفتار غیرقابل پیش‌بینی راننده‌ها می‌تواند بیش از پیش پیچیده شود.”

با این اوصاف، خودروی مذکور مسافت طی شده را به‌طور مستقل از کنترل انسانی با موفقیت پشت سر گذاشت. مدیریت گردش به راست و چپ، کاهش سرعت در هنگام نزدیک شدن به خودروهای دیگر، تغیر لاین حرکتی، سبقت از دیگر خودروها و قرارگرفتن در ترافیک با بیشینه سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، مجموعه عملکردهای ثبت شده در این آزمایش هستند.

لازم به ذکر است که بایدو آزمایش خودروهای بدون راننده را از سال 2013 در دستور کار قرارداده و سال گذشته همکاری با بی‌ام‌دبلیو را در این خصوص آغاز کرد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا