تکنولوژی

خودروهای پرنده از سال 2017 به بازار می‌آیند

دوستداران خودروهای پرنده که سوارشدن بر یکی از این خودروها را تنها در رویای خود می‌دیدند حالا بیش از هر زمان دیگری می‌توانند به تجربه سوارشدن در یکی از این خودروها فکر کنند. این در حالی است که شرکت‌های کوچک و بزرگ در سراسر دنیا در حال رقابت هستند تا اولین خودروی پرنده را به مشتریان عرضه کنند اما متخصصان معتقدند سال 2017 میلادی نقطه عطفی برای بازار جدید این خودروها خواهد بود. 

شرکت‌هایی مانند Aero Mobil,Terrafugia,Moller International و Pal-v در حال حاضر در تلاشند تا نسخه نهایی محصولات خود را ظرف چند سال آینده به بازار عرضه کنند. 

Terrafugia که یک شرکت آمریکایی است، در حال حاضر دریافت بیعانه از چیزی در حدود 100 مشتری خود را آغاز کرده تا نهایتا در صورتی که همه چیز طبق برنامه‌های مشخص شده پیش برود، در سال 2017 شاهد تولید خودروی پرنده این شرکت باشیم. 

شرکت اسلواکیایی Aero Mobil نیز برنامه‌هایی برای نهایی‌کردن طراحی خودروهای پرنده و پذیرش بیعانه از سال 2017 دارد. در سمت دیگر، Pal-v در حال حاضر قبول سفارش را آغاز کرده و امیدوار است تحویل خودروهای پرنده را از بهار سال 2017 آغاز کند. Moller International نیز که مقر آن در کالیفرنیا است پذیرش سرمایه‌گذاری را آغاز کرده و عنوان داشته می‌تواند فروش خودروهای پرنده را طی سال آینده آغاز کند.

علی‌رغم تمایل شدید این شرکت‌ها برای آغاز فروش خودروهای پرنده، به‌نظر می‌رسد هنوز موانعی جدی بر سر راه حضور آن‌ها در بازار قراردارد. نیاز به اجرای آزمایش‌های مختلف ایمنی و البته تدوین سیاست‌های مورد نیاز در خصوص موارد پروازی و مسیرهای مورد استفاده، ازجمله مواردی هستند که بیش از پیش به شفاف‌سازی نیاز دارند. به عنوان نمونه، نسخه اولیه Aero Mobil 3.0 در تاریخ 8 می سقوط کرد تا لزوم در نظرگرفتن نکات امنیتی و مراقبتی، بیش از پیش احساس شود.

این در حالی است که قیمت درنظر گرفته شده برای این خودروها چیزی بین 50 هزار تا 300 هزار دلار پیش‌بینی شده است. با این تفاسیر باید انتظار داشته باشیم که بازار این خودروهای پرنده، به‌طور ویژه به کاربران و مشتریان متمول اختصاص یابد. 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا