تکنولوژی

مدیرعامل BMW : نرم‌افزار خودران شرکت تسلا ناقص است

نرم‌افزار خودران به‌کارگرفته شده در خودروهای تسلا بسیاری از طرفداران و دوستداران تکنولوژی‌های جدید ادغام شده با صنعت تولید خودرو را شگفت زده کرد اما Harald Kruger مدیرعامل بی‌ام‌دبلیو از جمله افرادی است که به‌نظر می‌رسد آنچنان که باید و شاید تحت تاثیر این قابلیت جدید قرار نگرفته است. در جدیدترین مصاحبه، کروگر مدعی شده نرم‌افزار مورد استفاده در خودروهای تسلا، ناقص هستند و توانایی رقابت با نمونه‌ای که بی‌ام‌دبلیو در حال کار بر روی آن است را ندارند. به‌نظر می‌رسد انتقاد کروگر به‌طور ویژه به سیاست عرضه نرم‌افزارهای تکمیل نشده به بازار، بازمی‌گردد. سیاستی که در دنیای نرم‌افزارهای رایانه‌ای، روندی متداول است اما به عقیده او در دنیای تولید خودرو نباید پیاده‌سازی شود.

کروگر در این خصوص می‌گوید: 

” هدف ما تبدیل شدن به شرکتی پیشتاز در زمینه تکنولوژی است. ما می‌توانیم سیستم خودران را بر روی خودروهایی که با سرعت 120 کیلومتر در ساعت در بزرگراه‌ها حرکت می‌کنند استفاده کنیم اما تکنولوژی ما باید 100 درصد قابل اعتماد باشد. در بازار نرم‌افزارهای رایانه‌ای امکان عرضه به بازار برای محصولی که 70 تا 80 درصد کامل شده وجود دارد تا نهایتا فرایند توسعه و تکمیل در روندی در کنار تجربه مشتری، به پایان برسد اما این امر در خصوص موارد مرتبط با امنیت سرنشینان خودروها، غیرممکن است.” 

این در حالی است که تسلا بارها بر آزمایشی بودن سیستم Autopilot خود و امکان استفاده از آن در شرایط خاص، تاکید کرده است. با عرضه این برنامه نیز مشخص شد که در شرایط بد آب  و هوایی امکان استفاده از این سیستم وجود ندارد. با این وجود پرسشی که مطرح می‌شود آن است که آیا امکان عرضه نرم‌افزاری اینچنینی آن‌هم با قابلیت اعتماد صد در صدی وجود دارد؟ از سوی دیگر شاید رسیدن به این درجه از اعتماد، به آزمایش شدن نرم‌افزار عرضه شده توسط میلیون‌ها کاربر، آن‌هم در شرایط محیطی و آب و هوایی مختلف، وابسته باشد. الون ماسک، مدیرعامل تسلا نیز در پاسخ به این دیدگاه، از سیستم یادگیری ادغام شده در قالب نرم‌افزار پیش‌ران خودروهای تولیدی این شرکت، به عنوان ابزاری در جهت ارتقای این تکنولوژی و نرم‌افزاری که فراتر از پروژه‌های دیگر شرکت‌های خودروسازی است، یادکرد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا