تکنولوژی

رونمایی از سه‌گانه‌های کهکشانی‌ A3،A5 و A7 سامسونگ

 گذشت بیش از یک‌سال از رونمایی Galaxy A3 و Galaxy A5 که درواقع اولین نشانه‌های واضح از تغییر سیاست سامسونگ و تمایل آن به بهره‌گیری از طراحی‌های بهبودیافته بودند، حالا نسخه‌های 2016 گلکسی‌های A3، A5، A7 با تغییراتی در ظاهر و مشخصات فنی (در مقایسه با نسخه‌های پیشین) رسما رونمایی شدند. 
علاوه بر ظاهر و مکان متفاوت قرارگرفتن فلش LED و دوربین، مدل‌های جدید در قسمت پشت گوشی از مواد متفاوتی در مقایسه با دستگاه‌های قبلی، بهره‌مند شده‌اند. در واقع، قاب و رویه این دستگاه‌های جدید از فلز و شیشه هستند تا بیش از پیش از زبان طراحی مشابه با آنچه در گلکسی S6 مشاهده کرده بودیم، بهره گرفته شود. در مدل‌های A5، A7 نسخه‌های 2016 از اسکنر تشخیص اثرانگشت به‌طور ادغام شده با کلید هوم نیز بهره گرفته شده است. 
 
Galaxy A5 و (Galaxy A7 (2016
تفاوت در این دو دستگاه هوشمند، در اندازه صفحه‌نمایش و میزان رم و ظرفیت باتری آن‌ها خلاصه می‌شود. A7 نسخه 2016 از صفحه‌نمایش 5.5 اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن تمام اچ‌دی بهره می‌برد و در A5 از صفحه‌نمایش 5.2 اینچی با همین رزولوشن، بهره گرفته شده است.
Galaxy A5
 
هر دو دستگاه یادشده از پردازنده Exynos 7 Octa شرکت سامسونگ، با فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتز بهره می‌برند. این در حالی است که در A7، سه گیگابایت رم و در A5، دو گیگابایت رم استفاده شده است. ترکیب دوربین‌های پشت/جلو در قالب سنسورهای 13/5 مگاپیکسلی نیز شکل‌دهنده تجربیات کاربر در عکس‌برداری و فیلم‌برداری خواهند بود. این در حالی است که در دوربین پشتی هر دو گوشی، شاهد بهره‌گیری از لرز‌ش‌گیر اپتیکال خواهیم بود. 
 
 
 
 
در مقایسه با نسخه‌های سال پیش، ظرفیت باتری هر دو گوشی افزایش یافته تا در A7 شاهد بهره‌گیری از باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی و در A5 شاهد به‌کارگیری باتری 2900 میلی‌آمپر ساعتی باشیم. 
 
(Galaxy A3 (2016
در A3 سامسونگ شاهد بهره‌گیری از صفحه‌نمایش 4.7 اینچی با رزولوشن اچ‌دی در کنار تراشه چهارهسته‌ای Exynos با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و مقدار 1.5 گیگابایت رم هستیم. در قسمت پشتی نیز شاهد بهره‌گیری از دوربین 13 مگاپیکسلی خواهیم بود. این در حالی است که در مدل سال گذشته A3 شاهد بهره‌گیری از دوربین 8 مگاپیکسلی بودیم. در قسمت جلو نیز دوربین 5 مگاپیکسلی به‌کار گرفته شده است. لازم به ذکر است که ظرفیت باتری A3 جدید سامسونگ، 2300 میلی‌آمپر ساعت خواهد بود. 
 
Galaxy A3
 
هر سه گوشی یادشده از فضای ذخیره‌سازی داخلی 16 گیگابایتی بهره می‌برند که البته با بهره‌گیری از کارت حافظه جانبی می‌توان این مقدار را افزایش داد. بهره‌گیری از قابلیت شارژ سریع در کنار باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر نیز احتمالا شما را از مشکلات مرتبط با خاموش‌شدن گوشی در اثر اتمام شارژ، رهایی خواهد بخشید.
اگرچه مدل‌های 2016 سه‌گانه‌های سری A سامسونگ، به‌روزرسانی منطقی و قابل توجهی در مقایسه با نسخه‌های پیشین به‌شمار می‌آیند اما نهایتا باید قیمت درنظر گرفته شده برای این محصولات را نیز مدنظر قراردهیم.  
هر سه گوشی یادشده از اواسط ماه دسامبر در کشور چین عرضه خواهند شد و از ماه ژانویه سال آینده میلادی نیز در قالب نسخه جهانی در دسترس خواهند بود. دستگاه‌های یادشده در رنگ‌های سیاه یاقوتی، نقره‌ای و سفید صدفی و البته همراه با اندروید 5.1 آب‌نبات چوبی عرضه خواهند شد. 
گلکسی A3 با قیمت 329 یورو و گلکسی A5 با قیمت 399 یورو به بازار عرضه خواهد شد. این در حالی است که قیمت در نظر گرفته شده برای A7 هنوز در هاله‌ای از ابهام قراردارد، اما به‌طور قطع، کمتر از 499 یورو خواهد بود.
 
 
 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا