تکنولوژی

اولین مسابقه فرمول E با خودروهای بدون راننده الکتریکی

 گذشته فرمول E به‌طور رسمی از اولین دوره مسابقاتی که انحصارا برای خودروهای الکتریکی درنظر گرفته شده بود رونمایی کرد و حالا پس از گذشت دو فصل از مسابقات قهرمانی، بازهم در شرف اولینِ دیگری هستیم. اولین سری مسابقات خودروهای بدون راننده که از آن با عنوان Roborace یاد می‌شود همزمان با فصل 2017-2016 با فاصله زمانی یک‌ساعت پیش از مسابقات اصلی و البته در همان پیست‌ها، برگزار خواهد شد.

به‌منظور پیاده‌سازی این سری از مسابقات، فرمول E همکاریی‌هایی را با شرکت Kinetik که در توسعه تکنولوژی‌های جدید، تخصص دارد، آغاز کرده است. نکته جالب اینکه برندگان رقابت Robocare تنها برپایه قابلیت‌هایشان در بهترین استفاده از تکنولوژی‌های موجود و نوشتن الگوریتم‌های هوشمندانه‌تر، قضاوت خواهند شد.

10 تیم مختلف (هر تیم دو خودرو در این مسابقات خواهد داشت) از خودروهای مشابه برای رقابت، بهره خواهند برد. رمز موفقیت در این مسابقه، برتری در طراحی خودروها نخواهد بود بلکه پیاده‌سازی بهتر هوش مصنوعی در خودروها، آن‌هم به گونه‌ای است که مانند یک راننده حرفه‌ای آموزش دیده، رقابت کنند.

اگرچه اخبار زیادی در خصوص این مسابقات منتشر نشده اما سخنگوی مسابقات عنوان داشته سرعت خودروهای حاضر در رقابت‌های Robocare می‌تواند به 300 کیلومتر در ساعت برسد. این سرعت به مراتب بیشتر از سرعت خودروی بدون راننده و مسابقه‌ای RS 7 آئودی با نهایت سرعت 240 کیلومتر در ساعت است. مطمئنا در آغاز سال آتی میلادی، اطلاعات بیشتری در خصوص رقابت‌های فرمول E خودروهای بدون راننده منتشر خواهد شد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا