تکنولوژی

اپلیکیشنی برای دیدن سیگنال دکل‌های مخابراتی و امواج ماهواره‌ای

همان‌طور که می‌دانید سرویس‌های ویژه گوشی همراه، همواره با دکل‌های مخابراتی ارتباط دارند. برنامه مسیریابی موجود در گوشی شما نیز از ماهواره‌های مکان‌یابی استفاده می‌کند و نهایتا برای ارتباط با اینترنت نیز از سیگنال‌های وای‌فای بهره می‌برید. 

در تابستان سال جاری، Richard Vijgen آلمانی ویدئویی را از پروژه‌ای در دست اقدام منتشر کرد که معماری امواج رادیویی نام داشت. این پروژه در واقع برنامه‌ای در قالب واقعیت افزوده بود که امواج و سیگنال‌های موجود در یک اتاق را با استفاده از پایگاه‌های داده‌ای مرتبط با مکان دکل‌های مخابراتی و ماهواره‌های ارتباطی نشان می‌داد. 

این برنامه با استقبال زیادی از سوی کاربران روبرو شد تا نهایتا نسخه عمومی آن با قیمت 3 دلار برای آیفون و آی‌پد عرضه شود. با اجرای این برنامه صفحه‌ای آبی‌رنگ را مشاهده خواهید کرد. با مشخص شدن موقعیت مکانی شما، مجموعه‌ای از داده‌ها بر پایه دیتابیس‌های جهانی (شامل مکان دکل‌های مخابراتی و ماهواره‌های موجود در فضای بالاسر شما) ترسیم خواهند شد. بدنیست بدانید که این پایگاه داده‌ای شامل 7 میلیون دکل مخابراتی، 19 میلیون روتر وای‌فای و صدها ماهواره مختلف است.

با جابجایی در خانه، این برنامه به‌طور خودکار به شناسایی سیگنال‌ها و امواج جدید خواهد پرداخت. سازنده برنامه هشدار داده که نرم‌افزار پیش روی شما یک ابزار اندازه‌گیری نیست. به عنوان مثال امواج جوی و نقاطی که بر روی صفحه نقش می‌بندند در واقع تفسیری از امواج هستند و نه یک واقعیت علمی بدست آمده از محاسبات. با این اوصاف، نقاط اطلاعاتی نمایش داده شده بر اساس موقعیت مکانی شما، واقعیت دارند و همین امر کاملا خوشایند است. موردی که می‌تواند از ابراز  شگفتی تا ترس، عکس‌العمل‌های مختلفی را در میان کاربران به همراه داشته باشد.

این برنامه را می‌توانید با مراجعه به این لینک برای iOS دریافت کنید

 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا