تکنولوژی

از بی خانمانی تا مدیریت ارشد شرکت اینتل

مردم عموما می‌گویند «برای موفقیت باید رویاهایتان را دنبال کنید نه پول را». اما برای مدیر دیتاسنتر شرکت اینتل این مسیر برعکس بوده است.  Diane Bryant هم اکنون دیتاسنتر شرکت اینتل را مدیریت می‌کند که درآمد بسیار بالایی در این شرکت ۱۵۰ میلیارد دلاری سازنده پردازنده داشته است. 

در فصل مالی گذشته دیتاسنتر اپل به تنهایی ۴.۱ میلیارد درآمد اینتل را به عهده داشته و حالا شرکت اینتل حساب ویژه‌ای روی این بخش و رشد آن در آینده باز کرده است به خصوص که سرویس‌های رایانش ابری به عنوان یک ترند از سوی بزرگان دیگری مثل آمازون، دل، گوگل و اپل هم دنبال می‌شود. 

این موضوع خانم Bryant را در یکی از مهمترین موقعیت‌های شغلی در این شرکت قرار داده است. اما رسیدن به این مرحله و این نقطه برای او به سادگی اتفاق نیفتاده است. داستان زندگی  او که زمانی یک بی خانمان بوده حالا یک نمونه موفق در صنعت تکنولوژی به حساب می‌آید. 

اخراج از خانه در دوران  دبیرستان 

زمانی که Bryant آخرین سال دبیرستان را می‌گذراند  از او خواسته شد که خانه اش را ترک کند. پدرش که مقرراتی و سخت‌گیر بود معتقد بود او باید در ۱۸ سالگی باید زندگی اش را خودش بسازد. 

Bryant می‌گوید: من در آخرین سال دبیرستان بی خانه شدم و برای رفتن به مدرسه در خانه دوست و فامیل زندگی می‌کردم.

به رغم آنکه Bryant نمرات خوبی در دبیرستان داشت اما هیچ کدام از فامیل او پای خود را به دانشگاه نگذاشته بودند. اعضای فامیل از او می‌خواستند که آرایشگر شود اما او رویای بزرگتری در سر داشت و می‌خواست با رفتن به دانشگاه از نظر مالی مستقل باشد. 

او در آن زمان به یک دانشگاه محلی رفت که در آن زمان رایگان بود . روز در کلاس جبر و ریاضیات از یکی از همکلاسی‌هایش حرفی را شنید که مسیر زندگی‌اش را تغییر داد. « لیسانس مهندسی یکی از  بالاترین حقوق پرداختی در میان شغل‌ها دارد» او میگوید: تا قبل از ان درباره مهندسی فکر نکرده بودم. اما در آن لحظه به این فکر کردم اگر بتوانم مدرک مهندسی‌ام را بگیرم دیگر نیاز به حضور بیشتر در دانشگاه ( که توان مالی‌اش را هم نداشتم ) ندارم. 

 Bryant به دانشگاه Davis رفت و در رشته مهندسی الکترونیک ادامه تحصیل داد. 

«من این شغل را تنها به خاطر پول انتخاب کردم و به همین جهت در آغاز حس بدی نسبت به آن داشتم »

اما طولی نکشید که Bryant متوجه شد که مهندسی دقیقا همان چیزی است که به طور قلبی هم دوست دارد انجامش دهد. او عاشق حل مساله و خلق ایده‌های جدید بود همین او را در سال ۱۹۸۵ به شرکت اینتل وارد کرد. 

«آنچه باعث شد من اینجا بمانم این بود که عاشق نوآوری بودم. همین الان هم که اینجا هستم نه به خاطر پول که به خاطر این است که این صنعت رو دوست دارم»

حال آنچه او میخواهد به دانشجویان دختر که علاقه‌مند به صنعت تکنولوژی هستند بگوید این است که این شغل سرگرم کننده، خلاق و با درآمد خوب است. 

Bryant میگوید: الان دخترهای زیادی در دانشگاه ‌ها داریم که در ریاضیات و علم فوق‌العاده قوی هستند اما مسیر مهندسی را برای خود انتخاب نمی‌کنند در حالی که این صنعت نیاز به زنان بیشتری دارد. 

Bryant در طول مسیر شغلی خود در اقلیت بوده است. در صنعتی که در حاکمیت مردان است او تلاش زیادی برای موفقیت و به روز بودن برداشته و به قول خودش یاد گرفته چگونه روی این دریا قایق‌اش را روی آب نگه دارد. او حالا عاشق ماشین BMV است که دارد ( و می‌گوید مهندس‌ها عاشق BMV دنده معمولی هستند ) .

Bryant می‌گوید: به عنوان اقلیت شما نیاز دارید که بفهمید که چگونه خود را با شرایط سازگار کنید و من یاد گرفتم چگونه کم رویی و  خجالتم را کنار بگذارم و خیلی فعالانه کار کنم. 

و نگاه و مدل Bryant جواب داد و او بعد از ۳۰ سال حالا یکی از مدیران ارشد اینتل و یکی از موفق‌ترین زنان سیلیکون ولی است. 

با این حال به گفته او برای حضور بیشتر زنان در شغل‌هایی مانند مهندسی باید راه طولانی طی شود. شرکت اینتل خود را متعهد کرده که تا سال ۲۰۲۰ با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار برابری جنسیتی در این شرکت ایجاد کند. سایر شرکتهای تکنولوژی هم در اقلیت گرفتن زنان در این صنعت را به عنوان یک مشکل پذیرفته‌اند و برنامه‌های خود را در این زمینه دنبال می‌کنند. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا