تکنولوژی

تغییر قانون سرمایه‌گذاری استارتاپ‌ها در آمریکا

کمیسیون امنیت و معاملات ایالات متحده ( SEC ) مقررات جدیدی تصویب کرده که بر اساس آن کسانی که از پروژه‌های crowdfunding پشتیبانی می‌کنند بتوانند سهم قانونی از شرکت مورد حمایت را در اختیار داشته باشند. 
بر اساس رای‌گیری که در این کمیسیون انجام شده بخشی به قانون فعلی سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها در این کشور اضافه شده که از سه ماه آینده قابل اجراست. 
این تغییرات باعث گسترش معنی سرمایه‌گذاری استارتاپ می‌شود. 
در حال حاضر تنها سرمایه‌گذاران تایید شده قادر به دریافت سهم از استارتاپ‌ها هستند و این سرمایه‌گذاران کسانی هستند که حداقل ثروت خالص آنها ۱ میلیون دلار ( شامل خانه محل اقامت نمی‌شود)  یا درآمد سالانه آنها ۲۰۰ هزاردلار باشد. اما کسانی که چنین پتانسیل مالی دارند بیش از ۳ درصد جمعیت آمریکا را شامل نمی‌شوند. 
بر اساس قانون جدید کسانی که درآمد خالص سالانه آنها یا ثروتشان کمتر از ۱۰۰ هزاردلار باشد قادر خواهند بود تا ۲ هزاردلار یا ۵ درصد از درآمد سالانه‌شان یا ثروت خالصشان را در یک استارتاپ سرمایه‌گذاری کنند. کسانی که درآمد یا ثروت بیشتری دارند می‌توانند تا ۱۰ درصد ( به شرطی که از سقف ۱۰۰ هزار دلار تجاوز نکند) در استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری کنند. کسانی که به این ترتیب سرمایه‌گذاری کنند قادر نخواهند بود تا یک سال سهام خود را به فروش برسانند. 
 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا