تکنولوژی

دومین غول تجارت الکترونیکی چین به سیلیکون ولی رفت

دومین شرکت بزرگ تجارت الکترونیکی در چین JD.com که در بازار آن کشور پشت سر علی‌بابا قرار دارد حالا قدم به سیلیکون ولی گذاشته و نخستین مرکز تحقیق و توسعه خود را در در آنجا تاسیس کرده است. 

تمرکز اصلی در این دفتر روی رایانش ابری، ا‍پلیکیشن‌های موبایل و زیرساخت‌های Big-Data خواهد بود. 

علی‌بابا نیز همین هفته قبل اعلام کرد دومین دیتاسنتر خود را در سیلیکون ولی راه‌اندازی کرده است. 

هر دو شرکت رقیب بزرگی برای یکدیگر در خانه محسوب می‌شوند و از طرفی تلاش دارند که درک بهتری از مشتریان غربی به دست بیاورند. 

 

این را هم بخوانید : سال بد برای علی بابا

 

اوایل امسال JD بخشی اختصاصی در وب سایت خود تحت عنوان “U.S. Mall” راه‌اندازی کرد که هدف آن خرید مستقیم محصولات آمریکایی توسط چینی‌ها بود. 

Richard Liu بنیانگذار و مدیر این شرکت تجارت الکترونیکی گفته است که حضور در سیلیکون ولی فرصت مناسبی برای این شرکت در جهت تقویت قابلیت‌های محصولی است. 

علی بابا که همچنان پرچمدار اصلی تجارت الکترونیک در چین است در زمینه ارتباط با بازار آمریکا هم پیشروست. این شرکت ماه گذشته قراردادی با شرکت پست آمریکا (USPS) منعقد کرد که بر اساس آن انتظار دارد تا سال ۲۰۲۰ حجم تبادلات تجاری اش را به یک تریلیون دلار برساند. JD هم همانند علی بابا نمی‌خواهد از بازار آمریکا دور باشد و همانند رقیب بزرگترش نسخه کاملا انگلیسی از وب سایتش را دارد که خریداران از سراسر جهان می‌توانند محصولات تولید چین را خریداری کنند. 

در ماه می سال گذشته JD در لیست شاخص NASDAQ قرار گرفت که گفته شد که بزرگترین شرکتی بود که در آن سال در این لیست قرار داده شد. در آن زمان گفته شد که درآمد خالص JD بالغ بر ۱۸.۵ میلیارد دلار است و نزدیک به ۱۲۰ میلیون مشتری فعال دارد. 

حالا و با حضور در سیلیکون ولی JD به دنبال جذب نیروهای نخبه و تزریق مهارت‌های فنی از قلب تکنولوژی به شرکت خود هم هست. شرکتهای موفق چینی حالا به خوبی می‌دانند که ارتباط با بازار آمریکا تا چه اندازه می‌تواند آن‌ها را قدرتمندتر کند.  

 

این را هم بخوانید: ارزش آمازون از وال‌مارت بیشتر شد

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا