تکنولوژی

رونمایی Lenovo Vibe Shot در ایران

روز گذشته شرکت سازگار ارقام طی مراسمی از گوشی وایب شات لنوو در مجتمع تجاری کوروش تهران رونمایی کرد. با توجه به حضور کمرنگ این برند در بازار موبایل کشور سازگار ارقام امیدوار است تا این پرچمدار جدید لنوو تحولی در بازار ایجاد کند. از این پس سازگار ارقام نماینده رسمی فروش و پشتیبانی موبایل‌های لنوو در بازار است.

لنوو طرفداران زیادی در ایران دارد اما ترس از خرید گوشی بدون گارانتی همیشه وجود دارد. این برند که موتورولا را نیز در اختیار دارد از بزرگترین فروشندگان لپ‌تاپ در دنیا است که حالا قصد ورود به بازار ایران را دارد.

در ابتدای مراسم مانند همیشه مدیران اهداف و برنامه‌های خود را اعلام کردند. ابتدا مدیر بخش موبایل سازگار ارقام شروع به صحبت کرد. آقای اصلاحی گفت: در سه ماه اول سال 2015 حدود 340 میلیون تلفن هوشمند در دنیا فروخته شده است. لنوو با در اختیار داشتن موتورولا پس از سامسونگ، اپل، هوآوی و شیائومی در رتبه پنجم دنیا ایستاده. لنوو با 54 هزار کارمند در 160 کشور دنیا نماینده دارد و فروش سالانه این شرکت 39 میلیارد دلار است. این شرکت بزرگ در هر ثانیه 4 دستگاه می‌فروشد. یک آمار بسیار خوب برای این کمپانی چینی.

به بحث سیستم‌های عامل که برسیم باید گفت اندروید 82.8 درصد بازار را در اختیار دارد. سپس بقیه با اختلاف زیاد در رتبه های بعدی هستند. مانند آی‌او‌اس اپل که با 13.9 در رتبه دوم قرار دارد. سایر سیستم عامل ها را در جدول زیر ببینید.

لنوو در این مدل تمام تمرکز خود را روی عکاسی گذاشته است و این گوشی هوشمند را Camera Phone می‌نامد. وایب شات یک دوربین بسیار قوی 16 مگاپیکسلی دارد. دوربین این گوشی فوکوس را با مادون قرمز در 20 میلی ثانیه انجام می‌دهد. این در حالی است که در سایر گوشی ها 1 تا 2 ثانیه این فرایند زمان می‌برد. لنوو در این مدل یک دکمه برای عکاسی قرار داده که با فشار دادن آن قفل گوشی باز می‌شود و به محیط دوربین می‌رود. اگر همین دکمه را دوبار فشار دهید، گوشی بلافاصله عکس می‌گیرد که برای شکار لحظه‌ها و عکاسی سریع بسیار مناسب است. همچنین این گوشی یک کلید دارد که وضعیت دوربین را به حالت اتوماتیک یا حرفه‌ای تغییر می‌دهد. در حالت حرفه‌ای شما بسیاری از تنظیمات دوربین مانند سرعت شاتر و ایزو را  خودتان تنظیم می‌کنید.

 

وایب شات که در سه رنگ خاکستری، سفید و قرمز طراحی شده است در نگاه اول ظاهری شبیه به دوربین دیجیتال دارد. هر دو سمت گوشی از شیشه زد خش گوریلا گلس ساخته شده است. این گوشی هوشمند با پردازنده 8 هسته‌ای Snapdragon 615 و 3 گیگابایت رم سرعت پردازش بسیار خوبی را دارد. این گوشی 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد و تا 128 گیگابایت با رم میکرو اس دی قابل افزایش است.

انتظار می‌رود این گوشی اوایل آبان ماه سال جاری  با قیمت حدود 1 میلیون و 300 هزار تومان و با گارانتی سازگار ارقام وارد بازار ایران شود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا