تکنولوژی

اریک اشمیت: اپل‌موزیک قدیمی و کهنه است

اریک اشمیت در انتقادی آشکار سرویس اپل موزیک را بنا شده بر یک مدل قدیمی متعلق به یک دهه قبل دانست.

رییس هیات مدیره الفابت ( شرکت مادر گوگل ) معتقد است که مدل استفاده از نرم‌افزار و هوش مصنوعی به مراتب دموکراتیک‌تر از مدل انتخاب موسیقی از طریق DJ هاست که ده سال پیش هم انجام می‌گرفت.

هر چند اشمیت به طور مشخص به نام اپل موزیک اشاره نکرده اما این نقد  او به طور واضح به این سرویس هم برمی‌گردد.

سرویس  اپل موزیک یک سرویس پخش آنلاین موسیقی مشابه اسپاتیفای است که چند ماه پیش راه‌اندازی شد.

برخلاف اسپاتیفای و گوگل سرویس اپل موزیک بر اساس ایجاد Playlist ( لیست‌ آهنگ‌ها) شکل گرفته که این Playlist ها توسط صدها نفر در داخل اپل ایجاد می‌شوند. به عنوان مثال اپل موزیک Playlist مرتبط با غذاپختن، کارکردن، رانندگی کردن و … را در اختیار مشترکان این سرویس قرار می‌دهد.

اپل برای موفقیت در این عرصه نام‌های بزرگی را به خدمت گرفته از جمله مشهورترین آنها جیمی لووین تولید کننده مشهور موسیقی است که همین دیروز اعلام شد هدف اصلی اپل از خرید 3 میلیاردی شرکت Beats دراختیار گرفتن این متخصص صنعت موسیقی بوده است.

جیمی لووین در هنگام افتتاح سرویس اپل موزیک گفته بود: الگورتیم‌(های کامپیوتری) نمی‌توانند ظرافت ترکیب ژانرهای موسیقی را دریابند.

اریک اشمیت یک دهه قبل برای راه‌اندازی یک سرویس موسیقی دیجیتال شما باید کسی را که سلیقه موسیقی داشت بالای سر این سرویس قرار دهید اما امروز به لطف هوشمندتر شدن سیستمها و یادگیری آنها از جهان واقعی حدس زدن اینکه مثلا شما بعد از یک موسیقی Adele چه چیزی باید گوش دهید مشخص می‌شود.

به گفته اشمیت این روند کامپیوتری در صنعت موسیقی را دموکراتیک‌تر کرده و آن را از حالت سلیقه‌ای یک گروه در آورده و حالا هر شخص می‌تواند یک سلیقه خاص و اتنخابی خود را در زمینه موسیقی داشته باشد.

اشمیت تا سال 2009 که شرکت اپل را ترک کرد عضو هیات مدیره اپل بود. 

مرتبط: آنچه درباره اپل موزیک باید بدانید

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا