تکنولوژی

صحبت با ساکنان “سیلیکون‌ولی” از طریق آپارات استودیو

تصور کنید برقراری ارتباط با فردی که اصلا تاکنون او را ندیده‌اید و نمی‌شناسید در نقطه دیگری از کره خاکی چقدر می‌تواند جالب باشد. در موقعیتی قرار می‌گیرید و باید با او برای حدود 20 دقیقه صحبت کنید. به این ترتیب شما وارد اتاقی می‌شوید و به صورت ارتباط تصویری با شخصی در گوشه دیگری از دنیا شروع به صحبت می‌کنید. بسیاری از افراد تا قبل از اینکه وارد اتاق شوند تصور می‌کنند نمی توانند ارتباطی با طرف مقابل برقرار کنند و 20 دقیقه مدت زمان زیادی برای صحبت کردن با کسی است که اورا تاکنون ندیده‌اند اما تقریبا تمام آنها بعد از اینکه از اتاق خارج می‌شوند می‌گویند نه تنها زمان زیاد نبوده بلکه دوست داشته‌اند بیشتر صحبت کنند. 

این پروژه‌ای است که توسط یک سازمان غیر انتفاعی به نام Shared_Studios با هدف برقراری ارتباط میان افراد در سراسر دنیا بوجود آمده است. آنها قصد دارند تا مردم نقاط مختلف دنیا را به یکدیگر متصل کنند تا چند دقیقه‌ای با یکدیگر صحبت کنند. اعضای تیم Shared_Studios را هنرمندان، معماران و مهندسان تشکیل می‌دهند.

این ارتباط از طریق پرتال‌هایی صورت می‌گیرد  که این پرتال‌ها اتاق‌هایی هستند که دیوارهای کاملا مشکی دارند و دارای تجهیزات ویدئویی و صوتی هستند و شما از طریق یک ارتباط تصویری با فردی در نقطه دیگر صحبت می‌کنید.

حال Shared_Studios در ایران نیز پرتالی را با همکاری آپارات استودیو راه اندازی کرده است. ارتباط پرتال ایران از شنبه 28 شهریور تا چهارشنبه به مدت 2 هفته ساعت 7 تا 10 صبح با پرتال سانفرانسیسکو (سیلیکون ولی) خواهد بود که بیشتر افرادی که وارد این پرتال می‌شوند افراد علاقه‌مند به حوزه تکنولوژی یا افراد فعال این حوزه هستند. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد می‌توانند از طریق آدرس ایمیل: [email protected] درخواست خود را ارسال کنند.  

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از طریق آدرس : http://sharedstudios.com نیز به اطلاعات بیشتر درباره این سازمان غیرانتفاعی دسترسی داشته باشند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا