تکنولوژی

آنچه اپل درباره iPad Pro به ما نگفت

آنچه تاکنون درباره آی‌پدپرو میدانیم این است که این تبلت 12.9 اینچی دارای صفحه نمایش رتینا HD است و آنچه الان همه درباره آن صحبت می‌کنند این است که این محصول تا چه اندازه با مایکروسافت سرفیس‌ پرو قدرتمند شرکت مایکروسافت قابل رقابت است.

اپل بخش قابل توجهی از برنامه پریروز خود را به آی‌پد جدید اختصاص داد اما د رعین حال فرصت برای همه جزییات این محصول نبود و حالا در زیر نگاهی می‌اندازیم به برخی از مهمترین چیزهایی که اپل در هنگام معرفی آی پد پرو درباره آنها به چیزی نگفت.

 

1-  از لمس سه بعدی خبری نیست

لمس سه بعدی یکی از نوآوری‌های آیفون‌های جدید اپل است که در برنامه روز پنجشنبه اپل هم به خوبی روی آن تبلیغ شد. اپل این تکنولوژی را روی آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس به همگان نشان داد . امکانی که اجازه می‌دهد با لمس دو مرحله ای صفحه نمایش دو کار متفاوت از دستگاه فراخوانی کنیم. اپل البته این تکنولوژی را قبلا در ساعت هوشمندش هم با نام فورس‌تاچ عرضه کرده بود.

احتمالا چنین تصور میکنید که چون آی پد پرو اپل هم همزمان با آیفون 6 اس و 6 اس پلاس معرفی شد دارای تکنولوژی لمس سه بعدی است؟ خیر اینگونه نیست و شاید در نسخه سال بعد این تکنولوژی را روی آی‌پد پرو هم ببینیم.

 

2-   مداد اپل سریع شارژ می‌شود

مداد گران قیمت 99 دلاری اپل می‌تواند از طریق پورت Lightning آی‌پد‌پرو شارژ شود و این شارژ بسیار سریع است. یعنی در 15 ثانیه ( بله درست است ثانیه ) برای حدود 30 دقیقه شارژ می‌شود.

مداد اپل وقتی شارژ باشد 12 ساعت می‌تواند فعال باشد و برای اینکه آن را کامل شارژ کنید تنها به 6 دقیقه زمان نیاز دارید.

 

3-      پورت Lightning چیزهای دیگری هم شارژ می‌کند

یک ویژگی این پورت دو حالت بودن آن است یعنی میتوانند هم انرژی ( برق) بگیرد و هم خروجی برق ارایه کند. هیچ کدام از دیگر محصولات اپل دارای چنین  خصوصیتی نیستند. در حال حاضر ما میدانیم که از طریق این پورت میتوان فقط مداد اپل را شارژ کرد ولی این بسیار محتمل است که در آینده متوجه شویم از طریق این پورت مثلا میتوان فیت‌بیت یا یک ابزار کوچک دیگر را شارژ کرد.

 

4-  مداد اپل فقط با آی‌پد‌پرو کار میکند

مداد 99 دلاری اپل فقط با آی‌پد‌پرو کار میکند و این یعنی حتی شما نمیتوانید این قلم را به عنوان یک قلم معمولی هم روی آیفون و آی‌پد استفاده کنید.

 

5- کیبورد بلوتوث نیست

اپل به این نکته اشاره نکرد که کیبورد جدیدی که با آی‌پد‌پرو کار می‌کند بلوتوث نیست و واقعیت این است که این کیبورد از طریق پورت مغناطیسی که Smart Connector نام دارد به تبلت اپل متصل می‌شود. این اتصال باعث جریان گرفتن برق داخل کیبورد می‌شود و آن را فعال می‌کند و نیازی به اتصال بلوتوث ندارد. این خبر خوبی  است چون کیبوردهای بلوتوثی معمولا زیاد قطع و وصل می‌شوند. نکته دیگر اینکه شرکتهای سازنده کیبورد مثل لاجیتک حالا می‌خواهند کیبوردهای نازک‌تر و سبک‌تری هم بسازند چون نیازی به باتری هم داخلشان نیست کما اینکه چنین هم کرده‌اند.

 

7 – دوربین همان قبلی است

آدمهایی که آی‌پد را در خیابان یا جاهای دیگر روی دست بلند می‌کنند تا  عکس بگیرند خیلی خنده دار به نظر می‌رسند اما موضوع این است که iPad Pro دارای همان دوربین 8 مگاپیکسلی iSight است که پیش از این در iPad Air 2 هم به کار رفته است. مشخص نیست چرا اپل دوربین 12 مگاپیکسلی که روی iPhone 6s و iPhone 6S Plus را به کار برده در مهمترین تبلت خودش استفاده نکرده است.

 

8- یک عالمه RAM

حافظه معمولا در محصولات اپل خیلی بالا نبوده است. آیفون 6 و 6 پلاس فقط 1 گیگابایت RAM داشتند و آی‌پد Air 2 هم دوگیگابایت RAM داشته است. حالا ولی مشخص شده که اپل روی آی‌پد‌پرو 4 گیگابایت رم گذاشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا