تکنولوژی

یک گوشی خاص ویژه افراد خاص

بلک بری برندی است که اکثر ما نامش را شنیده‌ایم و به امنیت معروف بوده و هست؛ موضوعی که این روزها هم بازار داغی دارد. بی دلیل هم نیست که رئیس جمهور کشورهای پیشرفته این برند را انتخاب می‌کنند. اما ما ایرانی ها معمولا تمایل به خرید آن نداریم چون باور داریم در ایران کاربردی ندارد و نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم. در صورتی که با یک راهکار ساده کاربران ایرانی می‌توانند به راحتی به فروشگاه بلک بری دسترسی پیدا کنند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به امکان استفاده از فروشگاه بلک‌بری در ایران مراجعه کنید.

حالا این کمپانی بی‌رقیب در عرصه امنیت چندی است که از گوشی جدید خود با نام بلک‌بری پاسپورت رونمایی کرده است. این گوشی که با ویژگی‌های خاص خودش توجه همگان را به خود جلب کرده به تازگی وارد بازار ایران هم شده است.در ادامه به بررسی مشخصات بلک‌بری پاسپورت می‌پردازیم.

پاسپورت یک گوشی هوشمند با ویژگی های منحصر به فرد است. برخلاف گوشی‌های امروزی که تقریبا همه مستطیل هستند این گوشی یک صفحه 4.5 اینچی مربع با کیفیت ppi453 دارد. در پایین صفحه نمایش نیز یک کیبورد کامل و در عین حال لمسی طراحی شده است. این گوشی هوشمند مجهز به یک پردازشگر چهار هسته‌ای 2.26 گیگاهرتزی است. همچنین 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی سیستم عامل بلک بری 10 را در این گوشی همراهی می‌کنند.

از مشخصات فنی که بگذریم، حس جالب این گوشی با هیچ گوشی دیگری قابل مقایسه نیست. گشت و گذار در صفحات وب مفهوم جدیدی پیدا می‌کند و به ندرت به بزرگنمایی نیاز پیدا می‌کنید، در صورت نیاز هم صفحه کلید مالتی تاچ این کار را برای شما لذت‌بخش هم می‌کند. البته نکته مهم اینکه یک دستی تایپ‌کردن با این گوشی کار ساده ای نیست و بهتر است که در دو دست قرار بگیرد.

جنس بدنه این گوشی از کربن ساخته شده که کیفیت بالا و وزن کمی دارد. این گوشی خوش‌دست یک دوربین 13 مگاپیکسلی با کیفیت خوب دارد اما در نور کم به خوبی آی‌فون عکس نمی‌گیرد.

این مدل که عکس‌های آن را می‌بینید سیلور ادیشن نام دارد. بلک‌بری پاسپورت در چهار رنگ تولید می‌شود که تنها این مدل از آن به طور محدود ساخته شده است. مدل‌های دیگر یعنی سفید، مشکی و قرمز به طور انبوه تولید می‌شوند و چند تفاوت ظاهری با مدل سیلور ادیشن دارند. یکی از این تفاوت‌ها در فرم دوربین آنها است به این صورت که در مدل سیلور ادیشن دوربین دایره شکل است در حالی که در سه مدل‌ دیگر مستطیل است. همچنین تفاوت های ظاهری دیگری مانند محل بلندگوها نیز دیده می‌شود. نکته دیگر اینکه قیمت سیلور ادیشن نیز 50 دلار بیشتر است که با قیمت 549 دلار به فروش می‌رود. البته از نظر فنی تفاوتی وجود ندارد.

یک ویژگی دیگر این گوشی Bed Side mode نام دارد. زمانی که گوشی را در این حالت قرار می‌دهید، گوشی به حالت بی‌صدا رفته و یک ساعت با نور کم تا زمان بیدار شدن شما روشن می‌ماند.

در مجموع باید گفت، بلک بری با توجه به همه سختی‌ها در ایران هم به خوبی کار می‌کند و می‌توانید از خاص‌بودن این محصول لذت ببرید. البته از برخی نرم‌افزارها هم باید بگذرید، مانند نقشه بلک بری که در ایران کار نمی‌کند. بلک بری برندی است که دل کندن از آن کار ساده‎ای نیست.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا