تکنولوژی

ارزش آمازون از وال‌مارت بیشتر شد

سهام شرکت آمازون از نخستین ساعات آغاز بورس نیویورک در روز جمعه به شکل قابل توجهی افزایش یافت که این نتیجه اعلام وضعیت مالی مناسب این شرکت در فصل مالی اخیر و تخمین‌های درآمدی این شرکت بود. 

با ۲۰  درصد افزایش قیمت سهام حالا ارزش بازار این فروشنده اینترنتی از بزرگترین فروشگاه فیزیکی آمریکا یعنی وال‌مارت پیشی گرفت. 

این افزایش قیمت سهام همچنین بسیار به سود مدیرعامل این شرکت جف بزوس تمام شد که بیش از ۸۳ میلیون سهم این شرکت را در اختیار دارد. در روز جمعه ارزش سهام آقای بزوس بیش از ۸ میلیارد دلار افزایش یافت که همین مقدار برای قرار دادن او در لیست ۲۰۰ پولدار جهان کافی بود. 

با درآمد ۲۳ میلیارد دلاری در فصل دوم عملا آمازون نسبت به فصل گذشته ۲۰ درصد رشد نشان می‌دهد و بیش از ۳۰۰ میلیون دلار بهتر از بالاترین پیش‌بینی تحلیل‌گران تامسون رویترز است. 

یکی از دلایل رشد آمازون در این فصل فروش قابل توجه سرویس‌های رایانش ابری بود که ۱.۸۲ میلیارد دلار رسید که ۸۱ درصد نسبت به سال قبل رشد نشان می‌دهد. 

مدیر مالی این شرکت همزمان با اعلام این آمارها گفت که آمازون هم اکنون در ۱۱ منطقه جهان فعال است و به زودی نیز به بازار هند قدم خواهد گذاشت. 

فروش آمازون تنها در آمریکای شمالی ۲۶ درصد نسبت به سال قبل رشد نشان می‌دهد و به ۱۳.۷۹ میلیارد دلار رسیده است البته رشد فروش شرکت در جهان ۳ درصد اعلام شده است. آمازون پیش‌بینی کرده که فروش این شرکت در فصل مالی بعدی بین ۲۳.۵ تا ۲۵.۵ میلیارد دلار خوهاد بود. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا