تکنولوژی

گوگل در یک روز ۶۵ میلیارد دلار پولدارتر شد

گوگل در یک روز تاریخی بزرگترین نمایش بورسی‌اش را به همه نشان داد و تنها در یک روز ۶۵ میلیارد دلار به ارزش بازارش افزوده شد. این میزان افزایش ارزش بازار در یک روز به تنهایی بیشتر از کل ارزش بازار شرکت HP و سه برابر ارزش توییتر است. این میزان افزایش همچنین بیشتر از کل ارزش شرکت کاترپیلار بزرگترین سازنده تجهیزات راه و ساختمانی جهان است. 

این دومین رکورد تاریخی افزایش ارزش بازار یک شرکت در یک روز در Nasdaq است. در سال ۲۰۰۰ شرکت سیسکو سیتمز در یک روز ( ۱۷ آوریل ) ۶۶ میلیارد دلار ارزش بازارش اضافه شد که البته بخشی از حباب سال ۲۰۰۰ بود. 

بزرگترین افزایش ارزش بازار یک روزه شرکت اپل مربوط به آوریل سال ۲۰۱۲ می‌شود که ۴۶ میلیارد دلار رشد داشت. 

البته شرکتهای دیگر هم روز پنج شنبه گذشته با  افزایش ارزش بازار روبه رو شدند . از جمله فیس‌بوک که ارزش بازارش ۱۱.۶ میلیارد دلار بیشتر شد و  اپل که ۶.۴ میلیارد دلار به ارزش بازارش افزود. 

افزایش ارزش بازار گوگل به دنبال افزایش ۱۶ درصدی قیمت هر سهم این شرکت و رسیدن به رکورد ۶۹۹.۶۲ دلار اتفاق افتاد. البته اپل همچنان با ۷۴۶ میلیارد دلار با ارزش‌ترین شرکت جهان است. دلیل چنین رشدی البته به اعلام وضعیت مالی این شرکت در فصل جدید مالی بازمی‌گردد که در آن برای نخستین بار گوگل از سال ۲۰۱۳ تاکنون از افزایش درآمدی ورای تخمین‌ها خبر داد. 

بسیاری این موفقیت مالی گوگل را به مدیر مالی این شرکت خانم پورات مرتبط می‌دانند که سه  ماه قبل از بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی به گوگل پیوست. 

گوگل روز پنج شنبه اعلام کرده بود که میزان تماشای یوتیوب ۶۰ درصد نسبت به فصل قبل افزایش داشته و این سرویس از هر شبکه تلویزیونی دیگر در آمریکا بیننده بیشتری در بین سن ۱۸ تا ۴۹ سال دارد. 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا