تکنولوژی

گوگل با عبور از اپل باارزش‌ترین شرکت جهان شد

برای مدت پنج سال اپل به عنوان با ارزش‌ترین شرکت دنیا حکومت می‌کرد. ارزش این شرکت در ماه جولایی سال 2015 میلادی برابر با 700 میلیارد دلار بوده است. ارزش سهام این شرکت هم تقریبا در یک مسیر ثابت قرار داشت زیرا سرمایه گذاران منتظر یک اتفاق بزرگ از طرف این شرکت بودند. اما از طرف دیگر ارزش سهام گوگل مدام در حال افزایش بود. این افزایش تا جایی ادامه پیدا کرد که دیروز گوگل موفق شد اپل را پشت سر بگذارد.

در واقع منظور از گوگل همان شرکت اصلی یا آلفابت است. شب گذشته ارزش گوگل به 570 میلیارد دلار رسید و اپل با ارزش 535 میلیارد دلار به جایگاه دوم رفت.

سال 2010 آخرین باری بود که ارزش گوگل بیشتر از اپل بود. البته در آن زمان ارزش هر دو کمپانی کمتر از 200 میلیارد دلار بود. که آن زمان با کمک از نبوغ استیو جابز اپل توانست از اولین تبلت خود رونمایی کند و مک در آن زمان بزرگترین خط تولید لپ‌تاپ را داشت. این پیشرفت‌ها و مدیریت استیو جابز اپل را برای 5 سال در رتبه اول دنیا نگه داشت. اما الان اپل با مدیریت تیم کوک علاوه بر کم شدن ارزش سهامش همچنین رتبه اول دنیا را به گوگل تقدیم کرد. در نمودار زیر می‌توانید مسیر پیشرفت گوگل و سقوط اپل را مشاهده کنید.

این دو کمپانی بزرگ پیش از این یعنی سال 2008 بارها جایشان را عوض کردند و رقابت بسیار نزدیکی داشتند.

وب‌سایت CNBC یک نظرسنجی ترتیب داده است با این عنوان که گوگل برای چه مدت بالاتر از اپل خواهد بود؟ تا زمان نوشتن این گزارش 16439 نفر در 10 ساعت شرکت کرده‌اند که 40 درصد از این افراد اعتقاد داشتند برای یک دهه گوگل بالاتر از اپل خواهد ماند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا