تکنولوژی

باند فرکانسی 5G نهایی نشده است

 

مدیر گروه ارتباطات رادیویی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه نسل پنجم شبکه تلفن همراه درمرحله تحقیقاتی است گفت: هنوز هیچ استاندارد و باند فرکانسی برای این نسل نهایی نشده است.

هاشم مداح حسینی با اشاره به اینکه این نسل از تلفن همراه زودتر از 5 سال آینده یعنی سال 2020 میلادی به بهره برداری نخواهد رسید، اظهار کرد: انجمن ها ، مراکز پژوهشی و دانشگاهی در حال تحقیق و بررسی بر روی این فناوری جدید هستند تا شرایط را برای استفاده از این نسل فراهم کنند.

مدیر گروه ارتباطات رادیویی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: برخی از شرکت های معتبر در حوزه تلفن همراه تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کردند اما آنها به تنهایی نمی توانند این کار را به نتیجه برساند.

مداح حسینی ادامه داد: برای ورود نسل جدید فناوری و تجهیزا تلفن همراه به بازار مصرف باید استاندارسازی و تطبیق آن با نسل های قبلی صورت گیرد که عملیات این کار آغاز شده است.

وی عمرمفید فناوریهای جدید در حوزه تلفن همراه را 8 تا 10 سال اعلام کرد و افزود: تحقیقات برای رسیدن به نسل جدید حدود 3 سالی است آغاز شده و محققان امیدوارند تا سال 2020 شرایط برای بهره برداری آن فراهم شود.

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا